۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱
«کارخانه نوآوری» سیستان‌وبلوچستان راه‌اندازی می‌شود
معاون رئیس‌جمهور:

«کارخانه نوآوری» سیستان‌وبلوچستان راه‌اندازی می‌شود

زاهدان - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ظرف ۳ ماه آینده «کارخانه نوآوری» سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سورنا ستاری در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پارک‌علم و فناوری سیستان و بلوچستان پیشرفت‌های خوبی داشته و کار آزادسازی ۲۰ هکتار فضای این پارک نیز در حال انجام است تا از این لحاظ با مشکل مواجه نباشند.

وی افزود: یک‌مجموعه ۶۰ هکتاری دیگر نیز در بیرون شهر زاهدان برای پارک علم و فناوری استان در نظر گرفته شده که کار واگذاری آن در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک شاهد اثرات این پارک خواهیم بود.

به‌گفته ستاری؛ این کارها نه تنها در مرکز استان بلکه در شهرهای زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان نیز در حال‌اجرا است و هر چه این پارک‌ها گسترش یافته و بتوانند از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره ببرند طبیعتاً تأثیرات مثبت آن در زندگی همه مردم قابل مشاهده خواهد بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به توان بالای علمی و خلاق جوانان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در حال حاضر ۲ خانه خلاق در زاهدان وجود دارد که این خانه‌ها در شهرستان‌های دیگر استان نیز دایر خواهد شد.

وی تصریح کرد: نهایتاً ظرف ۳ ماه آینده کارخانه نوآوری استان افتتاح می‌شود و معتقدم که پارک‌های علم و فناوری زایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان است و هم اکنون نیز قریب به ۶ هزار شرکت فعال در سطح کشور داریم.

کد خبر: ۸۴٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha