۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
«شیاومی تاشو» پرفروش ترین گوشی شد
«بازار» گزارش می دهد

«شیاومی تاشو» پرفروش ترین گوشی شد

شرکت شیائومی اولین پرچمدار گوشی تاشو خود را به بازار عرضه کرد؛ این گوشی در طول یک ثانیه بیش از ۵۰۰ عدد فروش را تجربه کرد و تاکنون دارای رکورد پرفروش ترین گوشی در کمترین زمان ممکن است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: در هفته ای که گذشت، اولین گوشی تاشو شیائومی تنها در یک دقیقه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار عدد فروش را تجربه کرد که این میزان چیزی حدود ۶۱.۳ میلیون دلار را برای این کمپانی کسب کرده است؛ این گوشی تاشو «می میکس فولد» نام دارد و اولین گوشی تاشو کمپانی شیائومی است که بازار عرضه می شود.

ناگفته نماند این گوشی در طی چند روز گذشته همچنان در صدر پرفروش ترین گوشی ها قرار گرفته است و با یک اختلاف چشم گیر از گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ (Samsung Galaxy Fold) و هواوی میت ایکس ۲ (Huawei Mate X )پیش گرفته است و در هر ثانیه نزدیک به ۵۰۰ عدد را به فروش رسانیده است.

گفتنی است، اگرچه این گوشی از یک قیمت کاملا مناسب برخوردار است، اما از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بسیار منحصر به فرد است و توجه بسیاری از کاربران را به خود معطوف ساخته است؛ شرکت شیائومی همانند سایر رقبای خود برای ساخت صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی OLED استفاده کرده است، اما این نمایشگر دارای یک تفاوت قابل توجه با دیگر رقبای تاشو خود می باشد و آن هم قابلیت خم شدن صفحه نمایش این گوشی از دو طرف است.

همچنین در طراحی این گوشی شیائومی دیگر از لولاهای مخصوص استفاده نشده و صفحه نمایش این گوشی بدون نیاز به این لولاها قابلیت انعظاف پذیری را دارا خواهد بود و حول یک شعاع مشخص به دور خود خواهد پیچید و بدون هیچ مشکلی قابل تغییر است.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این نمایشگر می توان به نمایشگر داخلی ۸.۰۱ اینچی و صفحه نمایش بیرونی ۶.۵۲ اینچی اشاره کرد که دارای حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی و ۹۰۰ نیتی به ترتیب هستند؛ شیائومی تاشو از ۴ اسپیکر بهره گرفته است که توسط شرکت هارمن کاردن کانفیگ و بهینه سازی شده اند و بر اساس نظرات کاربران از یک کیفیت صدای بی نظیر برخوردار است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این گوشی از یک پردازنده Snapdragon ۸۸۸ بهره گرفته است که با یک رم از نوع LPDDR۵، حافظه داخلی UFS ۳.۱، دوربین اصلی ۱۰۸ مگا پیکسلی به همراه دوربین‌های ۱۳ و ۸ مگا پیکسلی یک مجموعه چشمگیر را فراهم کرده اند  که با یک باتری ۵۰۲۰ میلی آمپری تغذیه می شوند؛ این گوشی دارای فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی نیز می باشد.

یکی از نکات قابل توجه در مورد این گوشی اطلاعات منتشر شده در خصوص قیمت گذاری این گوشی می باشد که توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. همانطور که می دانید بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوشی های Samsung Galaxy Fold و Huawei Mate X با ترتیب با قیمت های بسیار بالای ۱۹۸۰ و ۲۶۰۰ دلار به بازار عرضه می شوند، اما شرکت شیائومی  این گوشی را با قیمت پایین تر به بازار عرضه می کند.

شیائومی می میکس فولد با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۱۵۳۰ دلار قیمت گذاری شده است؛ مدل دوم با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۶۸۰ دلار فروخته می‌شود و در نهایت نسخه ویژه آن  با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، با قیمت ۲۰۰۰ دلار در اختیار خریداران قرار گرفته است.

کد خبر: ۸۴٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha