۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶
ارزش کلاب هاوس به ۴ میلیارد دلار رسید

ارزش کلاب هاوس به ۴ میلیارد دلار رسید

ارزش کلاب هاوس از زمان جذب سرمایه سری B که در ماه ژانویه انجام شده بود، تقریبا سه برابر شده و به ۴ میلیارد دلار رسید.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: شبکه اجتماعی کلاب هاوس به‌تازگی موفق به جذب سرمایه سری C شده و حالا ارزش این شرکت به حدود ۴ میلیارد دلار رسیده است.

کلاب هاوس طی یک بیانیه بدون اعلام رقم دقیق جذب سرمایه سری C عنوان کرده است:«  اصلی‌ترین منبع سرمایه‌گذاری این سری «اندرو چن» از شرکت «اندرسن هوروویتز» بوده و چند شرکت دیگر مثل DST Global و Tiger Global هم در آن ایفای نقش کرده‌اند.»

 نکته قابل توجه در این میان این است که ارزش کلاب هاوس از زمان جذب سرمایه سری B که در ماه ژانویه انجام شده بود، تقریبا سه برابر شده است.

 این شبکه اجتماعی در شرایطی این سرمایه را دریافت می‌کند که باید با سرویس‌های مشابه یعنی توییتر، فیسبوک، تلگرام، لینکدین، اسپاتیفای و دیسکورد رقابت کند.

کلاب هاوس در چند ماه اخیر با حمایت افرادی مثل ایلان ماسک در سراسر دنیا به محبوبیت خیره‌کننده‌ای دست یافت.کلاب هاوس حالا ظاهرا حدود ۱۰ میلیون کاربر فعال هفتگی دارد و امسال تعداد کارمندان خود را چهار برابر کرده تا بتواند با چالش‌های موجود کنار بیاید و راحت‌تر به رشد خود ادامه دهد. پیش‌تر گزارش شده بود که توییتر با کلاب هاوس گفتگو داشته تا این شرکت را با مبلغ ۴ میلیارد دلار بخرد.

منابع مختلف بازار می‌گویند علت عدم اعلام رقم سرمایه‌ جذب ‌شده توسط این شرکت به خاطر این است که این سرمایه در چند مرحله به دست کلاب هاوس می‌رسد و برای همین قطعی نشده است.

از سوی دیگر گمانه‌زنی می‌شود که کلاب هاوس به دنبال فروش این شرکت است و مثل اکثر استارتاپ‌های این سبکی می‌خواهد قبل از معامله بازارگرمی کند.

برخی سرمایه‌گذاران باور دارند که ارزش واقعی کلاب ‌هاوس دو برابر رقم فعلی یعنی حدود ۸ میلیارد دلار است. با این حال، خود این شرکت هنوز در این رابطه اظهارنظر نکرده و صرفا می‌گوید که جذب سرمایه‌های جدید به آن‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌هایشان را گسترش دهند.

کد خبر: ۸۴٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha