۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
برطرف شدن مشکل کارت‌های بانکی اتباع خارجی
مدیرکل امور اتباع وزارت کشور خبر داد

برطرف شدن مشکل کارت‌های بانکی اتباع خارجی

مشکل صدور کارت بانکی برای اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر از جمله کارت آمایش، دفترچه اقامت، گذرنامه با روادید، دفترچه پناهندگی و... برطرف شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت کشور، مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: با ابلاغ دستور العمل نحوه صدور کارت پرداخت ریالی برای اشخاص حقیقی خارجی از سوی بانک مرکزی، مشکل صدور کارت بانکی برای اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر برطرف شده است.

محمودی افزود: این دستور العمل در کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است و همه بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند، حداکثر یک کارت پرداخت ریالی برای اتباع خارجی بالاتر از ۱۸ سال دارای مدارک اقامتی معتبر از جمله کارت آمایش، دفترچه اقامت، گذرنامه با روادید، دفترچه پناهندگی و... صادر کنند.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در ادامه افزود: حداکثر سقف خرید روزانه از این کارت یکصد و پنجاه میلیون ریال (معادل ۱۵ میلیون تومان) است و مدت اعتبار کارت‌های صادره بر اساس مدت اعتبار مدارک اقامتی تعیین خواهد شد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور همچنین تاکید کرد: اتباع خارجی دارای مدارک معتبر به منظور تسهیل در گشایش حساب و صدور کارت‌های بانکی نسبت به ارائه مدارک و مستندات کامل مورد درخواست بانک‌های عامل اقدام نمایند تا از هرگونه وقفه احتمالی در این فرایند جلوگیری شود.

کد خبر: ۸۴٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha