۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کمک ۵۵۰ میلیون تومانی سران ۳ قوه برای آزادی زندانیان
رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور خبر داد

کمک ۵۵۰ میلیون تومانی سران ۳ قوه برای آزادی زندانیان

جولایی، رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور از کمک ۵۵۰ میلیون تومانی سران سه قوه برای آزادی جرایم زندانیان غیر عمد ویژه گلریزان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش بازار، سیداسداله جولایی افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان و سی و چهارمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور، مقام معظم رهبری ۵۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دادند.

وی گفت: مثل سال‌های گذشته رؤسای سه قوه نیز کمک‌های خود را به ستاد دیه کشور واریز کردند که رئیس جمهور با ۳۰۰ میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه ۱۵۰ میلیون تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

آزادی بیش از ۹ هزار زندانی جرایم غیرعمد در گلریزان سال گذشته
رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور گفت: در گلریزان‌های سال گذشته که به صورت مجازی برگزار شد بیش از ۹ هزار زندانی جرایم غیر عمد با کمک ۹۰ میلیارد تومانی مردم آزاد شدند.

سیداسداله جولایی افزود: سال ۹۸ در بیش از ۴۰۰ نقطه کشور مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار شد که در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا این گلریزان‌ها در سراسر کشور به صورت مجازی انجام شد.

وی گفت: سال گذشته حدود ۹۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در گلریزان ماه مبارک رمضان جمع آوری شد که بر این اساس ۹ هزار و ۳۹۸ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.

جولایی ادامه داد: از زندانیان آزاد شده ۲۹۰ نفر زن و ۲ هزار و ۱۰۸ نفر مرد بودند که مبلغ بدهی آن‌ها بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور با اشاره به تلاش مددکار این ستاد برای اخذ گذشت از شکات تصریح کرد: از میان این تعداد زندانی که با کمک‌های ستاد دیه در سال گذشته آزاد شده اند، هزار و سیصد نفر با تلاش مددکاران و گفتگوهای متقابل با شکات بدون پرداخت مبلغی آزاد و به آغوش خانواده برگشتند.

وی گفت: درباره سایر زندانیان نیز تلاش‌های مددکاران منتهی به کاهش میزان بدهی آن‌ها با همراهی و رضایت شکات بوده است.

جولایی افزود: در ماه مبارک رمضان امسال نیز گلریزان‌های ستاد دیه به صورت مجازی برگزار می‌شود ضمن این که افرادی هم که به صورت حضوری به ستاد بیایند می‌توانند کمک‌های خودشان را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد واریز کنند.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور تاکید کرد: ستاد دیه کشور تنها متولی آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است و از نیکوکاران می‌خواهم کمک‌های خودشان را در این مسیر به ستاد دیه واریز و از موازی کاری در مسیر آزادی زندانیان پرهیز کنند.

جولایی افزود: در ماه مبارک رمضان ممکن است برخی افراد در فضای مجازی با عنوان کمک به آزادی زندانیان از مردم پول بگیرند که باید بگویم ستاد دیه مرجع دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان غیر عمد یا زندانیانی است که کلاهبردار، قاتل، شرور و بسیاری جرایم خشن نیستند، بلکه با بدهی‌های مالی ناشی از دیه حوادث رانندگی و کارگاهی، چک، ضمانت، نفقه و مهریه به زندان افتاده اند.

کمک ۵۵۰ میلیونی سران سه قوه به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور همچنین افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان و سی و چهارمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور، مقام معظم رهبری ۵۰۰ میلیون تومان به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص دادند.

وی گفت: مثل سال‌های گذشته رؤسای سه قوه نیز کمک‌های خود را به ستاد دیه کشور واریز کردند که رئیس جمهور با ۳۰۰ میلیون، رئیس قوه قضاییه ۱۵۰ میلیون تومان و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ۱۰۰ میلیون تومان کمک کرد.

کد خبر: ۸۴٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha