۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
اقتصاد دیجیتال و لزوم تعامل دولت و بخش خصوصی| هوش مصنوعی چگونه به مهار کرونا کمک می کند؟
بازار گزارش داد؛

اقتصاد دیجیتال و لزوم تعامل دولت و بخش خصوصی| هوش مصنوعی چگونه به مهار کرونا کمک می کند؟

تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی در اقتصاد دیجیتال یکی از ضرورتهای گسترش این جنبه از اقتصاد است.

بازار؛ گروه بین الملل: مطالعه تجربه خارجی در زمینه دیجیتال سازی برای مثال تجربه چینی کمک کننده است. طی چند سال گذشته، چین از منابع انسانی و مالی عظیمی برخوردار بوده و از طریق ارتقا فعال اقتصاد دیجیتال در سطح دولت، ادعای رهبری نوآورانه قدرت و فناوری در جهان را دارد. دیجیتالی شدن در چین امروزه عامل اصلی توسعه اقتصادی ملی است.

فناوری های دیجیتال کمک زیادی به مهار ویروس کرونا در چین کرده اند. برای مقابله با بیماری همه گیر، چین جدیدترین محصولات فناوری اطلاعات را تولید کرد از جمله سیستم تجزیه و تحلیل کمی از تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص ذات الریه ناشی از ویروس کرونا.

سیستم هوش مصنوعی همچنین به شناخت افراد تب دار کمک نموده است. این کشور یک برنامه تلفن همراه را راه اندازی کرده که مشخص می کند کاربر طی ۱۴ روز گذشته از نزدیک با ناقل ویروس کشنده تماس داشته است یا خیر و علائمی از عفونت ویروس کرونا در کاربر وجود دارد یا خیر. روبات های گشت زنی و سمپاش در خیابان ها سرویس می دهند، وسایل نقلیه خودران، غذا و دارو تحویل می دهند و هواپیماهای بدون سرنشین داروهای ضد عفونی کننده بر روی خانه ها می پاشند.

به گفته کارشناسان سرعتی که چین در شناسایی اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا، شیوع، مهار و از سرگیری شیوه زندگی عادی داشته بی سابقه است. مدل های کسب و کار دیجیتال و فناوری های جدید نقش مهمی در موفقیت این کشور داشته و دارند.

علاوه بر این با واقعیتهای امروز که به سرعت در حال تغییر بوده و در بستر بیماری همه گیر کووید ۱۹ بسیاری از کشورها به استفاده فعال از هوش مصنوعی روی آورده اند که بهترین شاخص توسعه دیجیتال محسوب می شود.

بنابراین در برخی کشورها، ایجاد شهرهای هوشمند با دیجیتالی شدن خود دولت آغاز می شود. به عنوان مثال در انگلیس، دانمارک و سنگاپور، روند تعامل بین سازمان های تجاری، دولتی و غیر دولتی تقریباً ۹۸ درصد از طریق خدمات آنلاین، برنامه های تلفن همراه و نرم افزارهای نوآورانه حفظ می شود.

فرمان رئیس جمهور میرضیایف در ۵ اکتبر ۲۰۲۰ راهبرد ازبکستان دیجیتال - ۲۰۳۰ و نقشه راه را برای اجرا را تصویب کرد. طبق این سند از اول آگوست ۲۰۲۱ ، کلیه پرداخت های اجباری دولت از جمله عوارض، هزینه ها و جریمه ها به صورت آنلاین انجام می شود. در این چارچوب، بیش از ۴۰۰ سیستم اطلاعاتی، خدمات الکترونیکی و سایر محصولات نرم افزاری در زمینه های مختلف توسعه اقتصادی - اجتماعی به طور خودکار انجام می شود.

به عنوان بخشی از اجرا و بهبود بیشتر استراتژی جامع، اولویت اول تعامل نزدیک بین ارگان های دولتی و نهادهای تجاری است. این امر به شکل گیری بنیادی سازمانی و حقوقی مستحکم و کامل برای معرفی ایده ها، فناوری ها و تجارت نوآورانه کمک خواهد کرد.

اولویت دوم می تواند تحریک دانشجویان IT برای شروع پروژه های نوآورانه باشد. این امر نسلی از متخصصان دیجیتال با مهارت برنامه نویسی و تفکر جدید را شکل می دهد.

اولویت سوم اینکه برای تسهیل و بهبود کارایی پزشکان در مبارزه با اپیدمی، توصیه می شود که تجربه موثر کشورهای در حال توسعه و تحولات ابتکاری آنها را مطالعه کرده و آنها را در اسرع وقت با سیستم مراقبت های بهداشتی ازبکستان تطبیق داد.

و چهارم اینکه جمهوری به تجربه متخصصانی نیاز دارد که بتوانند بهترین اقدامات بین المللی را با شرایط ازبکستان سازگار کنند و در مراحل بعدی آنها را بهبود بخشند.

اقتصاد دیجیتال و فناوری های دیجیتال در طول بحران به لوکوموتیو محرک تبدیل شده اند و اصلاحات ساختاری در بخش ارتباطات از راه دور به توسعه سریع دیجیتالی شدن در زمینه های مختلف مانند آموزش، پزشکی از راه دور و اشتغال کمک می کند.

دیجیتال سازی همچنین قادر خواهد بود عملکرد مداوم فعالیت های تجاری شرکت ها و شرکت های محلی را حفظ کند. این مهم می تواند حجم قابل توجهی از سرمایه گذاری خصوصی را برای ایجاد بازارهای آزاد و رقابتی برای خدمات ارتباط از راه دور که بخش خصوصی در آنها نقش مهمی دارد، جذب کند.

در زمینه همه گیری جهانی، توسعه اقتصاد دیجیتال و فن آوری های دیجیتال به کاتالیزور همه راه حل های نوآورانه تبدیل شده است. بخش IT زمینه عظیمی از فرصت ها را فراهم می کند که باید برای شکوفایی ملت و دولت استفاده شود.

کد خبر: ۸۴٬۲۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha