۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
بازار سرمایه نیازمند حمایت پرقدرت دولت است
کارشناس مسائل مالی:

بازار سرمایه نیازمند حمایت پرقدرت دولت است

ثابت، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که انتشار ۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق توسط هلدینگ ها، سرآغازی برای حمایت بیشتر از بازار سرمایه است و باید شرکت های بیشتری برای انتشار اوراق قدم بگذارند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، عظیم ثابت، با اشاره به هماهنگی های انجام شده به منظور تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه گفت: یکی از مسایلی که هم اکنون وجود دارد این است که انتشار اوراق، بیشتر در دست دولت است؛ دولت با انتشار اوراق، از بازار سرمایه تامین مالی کرده و شرکت ها نمی توانند یکباره  به چنین رقمی دست یابند.

وی افزود: شرکت ها به نسبت دولت اوراق کمتری منتشر می کنند و اگر آنها بتوانند اوراقی منتشر کنند و از منابع آن در راستای حمایت از سهامشان استفاده کنند به نفع بازار سرمایه است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: ۲۴ هزار میلیارد تومان می تواند سرآغازی برای انجام این کار باشد، چرا که باید شرکت های بیشتری برای انتشار اوراق قدم بگذارند و حتما منابع حاصل را برای حمایت از سهامشان استفاده کنند.

ثابت به آثار مثبت این اقدام اشاره کرد و گفت: تصمیم جدید سازمان بورس در جهت حمایت از بازار سرمایه و به منظور کاهش رفتار هیجانی تعدادی از سهامداران گرفته شده که  موجب رشد نقدشوندگی بازار سهام می شود و تا حدودی صف های فروش ایجاد شده را پوشش می دهد.

وی بیان کرد: قیمت سهام در بازار بسیار ارزنده است و تنها نقدشوندگی است که تضعیف شده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در همه کشورها زمانی که تعادل بورس بهم می خورد دولت دست بکار می شود و به حمایت بازار می پردازد، با توجه به اینکه سال گذشته دولت تامین مالی قابل توجهی از بازار سرمایه داشت، انتظار داریم که ۱۰ هزار میلیارد تومانی که اعلام شده، از صندوق توسعه ملی به بازار تزریق شود تا تعادل به بازار برگردد.

ثابت خاطرنشان کرد: بازار سهام نیاز به حمایت جدی دارد و تنها دولت می تواند حمایت پرقدرتی از بازار داشته باشد تا بازار به مدار طبیعی خود برگردد.

کد خبر: ۸۴٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha