۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
ناتوانی نرخ ارز در کاهش قیمت آهن

ناتوانی نرخ ارز در کاهش قیمت آهن

روز گذشته در بازار آهن، قیمت میلگرد که از سوی نوردکاران اعلام شد، افزایش حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشت؛ البته در این میان برخی از قیمت ها بدون تغییر اعلام شدند.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با وجود تداوم روند نزولی نرخ ارز و ورود به کانال ۲۴ هزار تومان، مقاطع فولادی روز گذشته به واسطه افزایش قیمت شمش در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند و کاهشی بودن نرخ ارز نیز چندان قوی نبود که بتواند از افزایش قیمت مقاطع جلوگیری کند. به واسطه افزایش ۳ درصدی قیمت پایه عرضه شمش از هفته گذشته، نرخ شمش القایی هم رو به افزایش است. بدین صورت که نرخ شمش القایی حتی به ۱۱ هزار و ۴۱۵ تومان رسیده و موجب شده سود نوردکاران کاهش یابد؛ همین مسئله موجب شده است که با وجود عدم تقاضا و یا وجود تقاضای بسیار اندک و نبود مشتری، افزایش قیمت مقاطع در بازار تداوم یابد.

موضوع دیگر بر اساس اعلام انجمن نوردکاران این است که شمش تولیدی فولادسازان با قیمت های جهانی، ۹۵ دلار اختلاف دارد و فولادسازان از هفته گذشته با واسطه قراردادن بورس کالا سعی در کاهش این اختلاف دارند و به این واسطه این احتمال وجود دارد که بازار متوجه افزایش قیمت پایه در هفته های آینده شده باشد.

در هر صورت روز گذشته در بازار آهن، قیمت میلگرد که از سوی نوردکاران اعلام شد، افزایش حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشت؛ البته در این میان برخی از قیمت ها بدون تغییراعلام شدند و برخی از تولیدکنندگان نیز قیمت های خود را اعلام نکردند. میلگرد رادهمدان همچنان دارای بالاترین نرخ در میان  میلگردهای سایز ۱۴ با قیمت ۱۴ هزار و ۱۴۵ تومان می باشد.

در بازار نبشی و ناودانی نیز شاهد افزایش قیمت های اعلامی بودیم به نحوی که قیمت های اعلام شده از سوی تولیدکننگان این حوزه افزایش حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی را تجربه کردند. لازم به ذکر است که برخی از تولیدکنندگان نبشی و ناودانی نیز قیمت های خود را بدون تغییر اعلام کردند.

 بازار تیرآهن نیز همچون سایر مقاطع افزایش قیمت را تجربه کرد، به نحوی که در تیرآهن کیلویی با افزایش ۸۰ الی ۲۰۰ تومانی مواجه بودیم. مبادی فروش تیرآهن شاخه ای نیز در سایزهای پر فروش، قیمت های اعلامی خود را حدود ۳۰ الی ۷۰ هزارتومان افزایش دادند و در سایر سایزها افزایش ۱۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومانی اعلام شد.

قیمت پروفیل نیز از قافله افزایش قیمت عقب نماند و تولیدکنندگان پروفیل قیمت های اعلامی خود را چیزی حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش دادند که در میان قیمت های اعلامی، پروفیل نیکان نسبت به سایر تولیدکننگان رشد قیمت بیشتری را تجربه کرد. قیمت های لوله های داربستی نیز افزایشی همچون پروفیل را تجربه کردند تا در این حوزه نیز شاهد افزایش قیمت ها باشیم.

کد خبر: ۸۴٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha