۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
افزایش پروازهای فرودگاه آبادان از طریق نصب چراغ‌های تقرب
مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان خبر داد:

افزایش پروازهای فرودگاه آبادان از طریق نصب چراغ‌های تقرب

آبادان- خواست خدایی، مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان از نصب چراغ‌های تقرب در این فرودگاه به منظور افزایش پروازها و همچنین کاهش تاخیر خبر داد.

مسعود خواست خدایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: توسعه فرودگاه و افزایش پروازها منجر به توسعه اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی آبادان را در گروی توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: اخیرا حسب هماهنگی با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جلسه‌ای با سیدمحمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مقامات شهرستانی برگزار شد که یکی از محورهای نشست، موضوع چراغ‌های تقرب بود.

مدیر فرودگاه بین المللی آبادان عنوان کرد: شناخت و جزئیات عملکرد چراغ‌های تقرب و چگونگی انجام فرآیند پروژه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و در صورت آماده‌سازی و مهیا کردن بسترهای مقدماتی لازم با نصب چراغ‌های تقرب از نوع «Precision Approach Lighting» دید مورد نیاز برای طرح تقرب کاهش یافته و هواپیما در شرایط نامساعد جوی با دید کم اقدام به نشستن می‌کند.

لازم به ذکر است، فرودگاه بین‌المللی آبادان جزو اولین فرودگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به ‌دلیل وجود پالایشگاه احداث شد و با رونق گرفتن شهرهای آبادان و خرمشهر این فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی‌ که نخستین پروازهای خارجی از مهرآباد و سپس آبادان در نیمه دوم سال ۱۳۲۸ آغاز شد.

کویت ایرویز، کی ال ام هلند، بریتیش ایرویز انگلیس، لوفت هانزای آلمان، مالتای مالت، سوئیس ایرویز سوئیس، اسکاندیناوی ایر اسکاندیناوی و آلیتالیای ایتالیا برخی از شرکت‌های هواپیمایی فعالی بودند که در فرودگاه آبادان نشست و برخاست داشتند با وجود ظرفیت بالای اقتصادی، گردشگری و درمانی در شهرهای آبادان و خرمشهر باید رویکرد و برنامه جهانی برای این فرودگاه مهم در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۸۴٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha