۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
وضعیت هوا برای کشاورزی در مازندران خوب نیست
مدیرکل هواشناسی مازندران:

وضعیت هوا برای کشاورزی در مازندران خوب نیست

ساری- رضوی، مدیرکل هواشناسی مازندران وضعیت هوای استان را برای کشاورزی خوب ندانست و از کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها خبر داد.

محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان وضعیت بارش ها و منابع آبی کاهش یافته است، وضعیت هوا را برای کشاورزی نامناسب دانست و گفت: از نظر کشاورزی و آب و هوایی، هوای  خوبی نداریم زیرا هم منابع آبی و هم بارش ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت هوا و بارش ها برای برخی از محصولاتی نظیر گندم، کلزا و غیره که در حال رسیدن به دانه هستند، خوب نیست و رویشگاه های مراتع نیز دچار آسیب می شوند.

مدیرکل هواشناسی مازندران درباره اختلاف بارش‌های بهاره نسبت به سال قبل میزان اختلاف و کاهش را ۴۰ درصد ذکر کرد و گفت: بیشتر بارندگی ها در فصل زمستان و پاییز از نظر کشاورزی چندان کاربرد ندارد زیرا بیشتر نیاز به بارش ها در فصل جاری است.

رضوی یادآور شد: باید جریان رودخانه ای و کشاورزی را با بارش های مناسب در فصل بهار جبران و تقویت کنیم و در حال حاضر نسبت به سال گذشته حدد ۴۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۱ درصد کاهش بارندگی داریم.

وی یادآور شد: کاهش بارندگی ها نشانه های خوبی ندارد و باید درنوع کشت محصولات کشاورزی تجدید نظر کنیم و تغییر الگوی کشت داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه امسال با خشکسالی شروع شده است، درباره پیش بینی وضعیت هوا گفت: وضعیت ابرناکی وجود دارد و تحلیل ها نشان می دهد که تا ۱۳ روز آینده جریان بارش های خوب و مطلوبی نخواهیم داشت.

کد خبر: ۸۴٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha