۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
اعتبارات اجرای طرح‌های آبخیزداری در زنجان ۲ برابر شد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

اعتبارات اجرای طرح‌های آبخیزداری در زنجان ۲ برابر شد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی زنجان گفت: طی سال گذشته اعتبارات اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان بیش از ۱۳ میلیارد تومان بود که این میزان در سالجاری به دو برابر افزایش یافت.

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سالجاری توسعه نهال کاری و افزایش اعتبارات اجرای طرح های آبخیز داری طی سالجاری در دستور کار است چرا که هر کدام از این بخش ها در توسعه اشتغال به نحوی موثر هستند. 

وی  اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت چوب صنوبر این صنعت در سال های آینده جزو کشت های پرسود در استان خواهد بود. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه درخت صنوبر در تولید چوب کشور بسیار مهم است،گفت: درخت صنوبر در صنایع کاغذسازی، ساختمان‌سازی، کبریت‌سازی، نئوپان و سلولزی کاربرد دارد و در این میان زنجان یکی از قطبهای تولید صنوبر کشور است. 

آقاجانلو با بیان اینکه زراعت صنوبر و بهره برداری از آن در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی بسیار مهم است،تاکید کرد: کاشت صنوبر در تنوع ‌بخشی به درآمد و تولیدات کشاورزی هم بسیار موثر است. 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان تولید شد،گفت: در سالجاری تولید نهال به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان تصریح کرد: در کاشت صنوبر به ازای هر هکتار برای یک نفر به صورت مستقیم و یک نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی می شود. 

آقاجانلو با بیان اینکه طی سال گذشته اعتبارات اجرای طرح های آبخیزداری وآبخوان داری در استان بیش از ۱۳ میلیارد تومان بود،گفت: این میزان در سالجاری به بیش از دو برابر افزایش می یابد. 

کد خبر: ۸۴٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha