۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
تخلیه چندین روستا به خاطر اشتباه محاسباتی مهندسان سد شهید مدنی تبریز!
نماینده مردم تبریز در مجلس عنوان کرد؛

تخلیه چندین روستا به خاطر اشتباه محاسباتی مهندسان سد شهید مدنی تبریز!

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: هنگام مطالعه سد شهید مدنی تبریز، در ارتباط با زمین‌های حاشیه‌ای اشتباه محاسباتی رخ داده بود و زمان اجرای پروژه متوجه این اشتباه دولت ماقبل شدیم.

به گزارش بازار، احمد علیرضا بیگی اظهار کرد: سرمایه‌های کلان کشور در قالب سد شهید مدنی تبریز بدون اینکه اثر خاصی داشته باشد، آفتاب می‌خورد.

وی افزود: افتتاح سد شهید مدنی تا پایان دولت امکانپذیر نیست؛ چرا که دولت به زیرساخت‌ها به طور کل و به زیرساخت‎ های آذربایجان‌شرقی به طور خاص عنایتی نشان نمی‌دهد.

بیگی در عین حال خاطرنشان کرد: سد شهید مدنی تبریز می‌تواند ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره‌سازی کند و این منبع عظیم ذخیره‌سازی در صورت آبگیری تاثیرات شگرفی در افزایش قابلیت‌ها و ظرفیت‌های توسعه آذربایجان و کشور خواهد داشت.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: بخش عمده کارهای سد انجام گرفته و در دولت قبل ساختمان عملیاتی سد خاتمه یافته بود و آبگیری آن صرفا به خاطر دغدغه‌های موجود در ارتباط با دریاچه ارومیه اتفاق نیفتاد.

استاندار پیشین آذربایجان‎ شرقی تصریح کرد: هنگام مطالعه سد در دولت اصلاحات، در ارتباط با زمین‌های حاشیه‌ای اشتباه محاسباتی رخ داده بود و زمان اجرای پروژه متوجه این اشتباه دولت ماقبل شدیم.

بیگی توضیح داد: یک سری از زمین ‎هایی که جزو مخزن سد نبودند به اشتباه جزو مخزن سد محاسبه شده و منجر به تخلیه تعدادی از روستاها شده بود که نباید می‌شد.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، جهت احداث سد، تاسیسات وابسته و بالادست شامل سازه‌های شوری اعتباری به مبلغ ۱۵۹۹ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون یورو هزینه شده است.

کد خبر: ۸۴٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha