۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
نیروگاه اتمی بوشهر آسیب ندید؛ وضعیت پایدار ارتباطات
خسارت زمین لرزه به برخی دیوارها و بناها؛

نیروگاه اتمی بوشهر آسیب ندید؛ وضعیت پایدار ارتباطات

بوشهر- زمین‌لرزه صبح یکشنبه در گناوه موجب خسارت به برخی واحدهای مسکونی شده ولی نیروگاه اتمی بوشهر، راه‌های استان و تاسیسات نفت و گاز آسیبی ندیده‌اند.

بازار؛ گروه استان ها: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه یکشنبه شهرستان گناوه در استان بوشهر را لرزاند که تاکنون ۱۶ پس لرزه بزرگ و کوچک نیز در پی داشته است.

در مجموع تاکنون ۱۷ لرزش در شهرستان گناوه ثبت شده است که دارای شدت ۵.۹، ۴.۵، ۳.۹، ۴.۴، ۲.۶، ۲.۹، ۳.۱، ۳.۵، ۳.۷، ۳، ۴ و ۳.۱، ۳.۹، ۳ و ۴.۲، ۳.۱ و ۳.۴ ریشتر بوده‌ است.

اولین زلزله با بزرگی ۵.۹ بود که مختصات این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، ۲۹.۷۶ درجه عرض شمالی و ۵۰.۷۲ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۲۸ کیلومتری بندر گناوه، ۳۱ کیلومتری بندر ریگ و ۴۱ کیلومتری شبانکاره رخ داده است.

نیروگاه اتمی بوشهر آسیب ندید؛ وضعیت پایدار ارتباطات

۵ نفر مصدوم شدند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: همچنان مشغول بررسی وضعیت خسارت‌های زمین‌لرزه در شهرستان گناوه هستیم.

جهانگیر دهقانی با اشاره به مصدوم شدن پنج نفر در این زمین‌لرزه اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت مصدومان مساعد است و تعدادی نیز ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به خسارت به ۱۰ روستای شهرستان گناوه افزود: برخی از دیوارها و بناها در شهرستان گناوه آسیب دیده است ولی خسارت‌ها گسترده نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر ادامه داد: برآورد دقیق از میزان خسارت‌ها انجام نشده و در حال پیگیری است.

نیروگاه اتمی بوشهر آسیب ندید؛ وضعیت پایدار ارتباطات

نیروگاه اتمی خسارت ندید
روابط عمومی نیروگاه اتمی بوشهر در پی وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری اعلام کرد: هیچ گونه آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر در اثر زلزله روز یکشنبه در شهرستان گناوه وارد نشده است.

وضعیت تمامی تأسیسات، تجهیزات و ساختمان‌های نیروگاه اتمی بوشهر در صحت کامل بوده و هیچ گونه آسیبی به این مرکز وارد نشده و در روند انجام فعالیت‌های جاری نیروگاه نیز خللی رخ نداده است.

نیروگاه بوشهر بر اساس استانداردها و ضوابط بین المللی طراحی و احداث شده و در برابر شدیدترین زلزله‌های محتمل در کشور و منطقه ایمن است

نیروگاه بوشهر بر اساس استانداردها و ضوابط بین المللی طراحی و احداث شده و در برابر شدیدترین زلزله‌های محتمل در کشور و منطقه ایمن است.

راه‌های استان آسیب ندید
سید حمیدرضا علم مدیرکل راهداری استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: این زمین لرزه خوشبختانه خسارتی به زیرساخت‌های راه استان وارد نکرده است.

وی ادامه داد: تردد در راه‌های استان در حال انجام است.

نیروگاه اتمی بوشهر آسیب ندید؛ وضعیت پایدار ارتباطات

تدارک برای اسکان احتمالی آسیب‌دیدگان
غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به منظور اسکان احتمالی آسیب دیدگان از زمین‌لرزه شهرستان گناوه تدارک لازم دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه زمین‌لرزه خسارت‌های جزئی در برخی مناطق داشته است، افزود: خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های آب، برق، مخابرات و گاز در شهرستان ترمیم شده است.

وضعیت پایدار ارتباطات
علی سملیان مدیرکل ارتباطات استان بوشهر به خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر شاهد وضعیت پایداری در حوزه ارتباطات ثابت و همراه در شهرستان گناوه و دیگر نقاط استان بوشهر هستیم.

عبدالحمید حمزه‌پور مدیرکل آب و فاضلاب استان بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: تاسیسات آبرسانی شهرستان گناوه بر اثر زمین‌لرزه‌های امروز آسیب ندیده‌اند.

کد خبر: ۸۴٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha