۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳
«سامسونگ» کار خود را با دوربین های تخصصی «الیمپوس » ادامه می دهد
«بازار» گزارش می دهد

«سامسونگ» کار خود را با دوربین های تخصصی «الیمپوس » ادامه می دهد

رندرهای اخیر گوشی های پرچمدار سامسونگ حاکی از این است که این شرکت با کمپانی الیمپوس وارد همکاری شده است؛ الیمپوس یکی ازسردمداران دوربین های تخصصی و لنز های حرفه ای است.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: یکی از نقاط جذاب گوشی های هوشمند، استفاده از یک دوربین و یک لنز پیشرفته است که می توانند تا حد زیادی کاربران خود را هیجان زده کنند؛ در این راستا بسیاری از غول های دنیای گوشی های هوشمند سعی می کنند با بهره گیری از آخرین نسل دوربین های هوشمند در فضای رقابتی بازار به رقیب های بی بدیلی تبدیل شوند؛ هم‌اکنون بسیاری از برندهای معروف تولیدکننده گوشی به همکاری با شرکت‌های سازنده‌ی لنز و دوربین روی آورده‌اند تا بهترین تجربه‌ی عکاسی را برای کاربران به ارمغان آورند.

البته، در حال حاضر گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موبایل از بهترین سخت افزارهای موجود بهره می‌برند و به همین دلیل این کمپانی‌ها اخیراً روی بهبود تجربه‌ی کاربری محصولات خود تمرکز کرده‌اند. اما بخشی که برای بسیاری از گوشی‌سازان نسبت به تجربه‌ی کاربری مهم‌تر بوده، دوربین این پرچمداران خواهد بود که به یک مولفه مهم تبدیل شده است .

گفتنی است، که رویکرد استفاده از دوربین های تخصصی سایر کمپانی ها برای اولین توسط کمپانی نوکیا و هواوی اتخاذ شد که با شرکت های زایس و لایکا وارد همکاری بلندمدت شدند و تا اکنون بسیاری از پرچمداران خود را با دوربین های تخصصی ارتقاء داده اند؛ لایکا و زایس از حرفه‌ای‌ ترین برندهای لنز محسوب می‌شوند و با وجود پیشرفت‌های بزرگ صورت گرفته در تولید لنز، بسیاری از محصولات این کمپانی ها  به منظور اطمینان از دقت و کیفیت بالای ساخت، همچنان به صورت دستی تولید می‌شوند؛ نشان لایکا روی لنز بسیاری از دوربین‌های پاناسونیک به چشم می‌خورد و زایس نیز  بخشی از شهرت و محبوبیتش را در میان کاربران غیر حرفه‌ای، مدیون نوکیا است.

همچنین، چندی پیش شرکت وان پلاس نسل جدید گوشی های خود را با دوربین های کمپانی هاسلبلاد  Hasselblad مجهز کرد که و در هفته های اخیر خبرهایی در مورد تصمیمات شرکت سامسونگ مبنی بر استفاده  از دوربین های بسیار پیشرفته کمپانی Olympus  در پرچمداران بعدی  فاش شد تا تجربه‌ی عکاسی با کهکشانی‌های خود را برای کاربران شیرین‌تر و جذاب‌تر کند.

الیمپوس یک کمپانی ژاپنی است که در سال ۱۹۱۹ تاسیس شد، این کمپانی ابتدا در زمینه تولید دماسنج و میکروسکوپ فعالیت می‌کرد و به تدریج وارد دیگر صنایع اپتیک شد. الیمپوس که سهم عمده فروش تجهیزات اپتیک پزشکی از جمله دستگاه اندوسکوپ را با سهم بیش از ۷۰ درصد در اختیار دارد، از بهترین سازندگان لنز دوربین‌های DSLR هم به شمار می‌رود.

همانطور که از تصاویر این گوشی های عیان است، در این گوش هوشمند از  دوربین اصلی ۲۰۰ مگا پیکسلی الیمپوس استفاده شده است که با چند سنسور دیگر همراهی خواهد شد؛ بزرگی این  لنز نیز  نور بیشتری  را جذب  خواهد کرد این مهم منجر به ارتقاء  کیفیت تصاویر و فیلم های ضبط شده خواهد شد.

ناگفته نماند، گوشی گلکسی زد فولد ۳ که پرچمدار تاشوی بعدی Samsung خواهد بود و تا چند  ماه آینده معرفی می گردد نیز جزء  اولین گوشی هایی خواهد بود که به دوربین طراحی شده توسط شرکت اُلیمپوس (Olympus) مجهز خواهد شد؛ البته این خبر هنوز از سوی طرفین تایید نشده است، اما انتظار می رود که این همکاری برای دیگر پرچمداران سامسونگ مانند سری گوشی‌های محبوب گلکسی اس ۲۲ بعدی نیز ادامه یابد که قرار است در سال آینده رونمایی شود.

جالب است بدانید؛ که اخیرا شرکت سامسونگ تولید حسگر تصویر ۲۰۰ مگاپیکسلی خود را آغاز کرده است و قرار است به عنوان جایگزینی برای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۱ اولترا استفاده کنند تا کیفیت تصاویر را به میزان چشمگیری بهبود ببخشد.

شرکت سامسونگ در نظر دارد در مراسم رونمایی از پرچمدار بعدی خود تمامی جزئیات همکاری با کمپانی الیمپوس را اعلام کند.

کد خبر: ۸۳٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha