۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
وصول حقوق دولتی معادن استان سمنان ۴۸ درصد افزایش یافت
معاون صمت استان سمنان:

وصول حقوق دولتی معادن استان سمنان ۴۸ درصد افزایش یافت

سمنان- فروهر، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از رشد ۴۸ درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان در یکسال گذشته خبر داد

محمد فروهر در گفتگو با خبرنگار بازار، از رشد ۴۸ درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان در یکسال گذشته خبر داد و ابراز کرد: در اسفند ماه ۹۹ ، مبلغی در حدود ۲۸ میلیارد ریال از معادن استان ، حقوق دولتی وصول شده است که در مقایسه با اسفند ماه سال ۹۸ ، ۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در سال گذشته درحدود ۲۰۸ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان وصول شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸ ، ۴۸ درصد افزایش داشته است.

 معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به فعالیت حدود ۶۳۰ واحد معدنی در استان خاطرنشان کرد: این تعداد معدن با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۲۱میلیون تن مواد معدنی در استان فعالیت می کنند که ذخیره قطعی این معادن در حدود ۶۰۷ میلیون تن می رسد.

فروهر با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در این معادن تصریح کرد: معادن استان با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از پنج هزار نفر در استان فعالیت می کنند از سوی دیگر باید گفت  ۴۲ نوع مواد معدنی مانند گچ، سلستین، سنگ آهک، مس، آهن و منگنز در استان سمنان وجود دارد که بهره‌برداری از این معادن انجام می‌شود.

کد خبر: ۸۳٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha