۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
ایران در جایگاه هفتم تولید سیمان جهان ایستاد
طی سال ۲۰۲۰ میلادی؛

ایران در جایگاه هفتم تولید سیمان جهان ایستاد

ایران طی سال ۲۰۲۰ میلادی رتبه هفتم تولید جهانی سیمان را به خود اختصاص داد.

به گزارش بازار به نقل از ایمیدرو، به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا USGS ایران با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان توانست رتبه هفتم تولید این ماده معدنی در سال گذشته میلادی را کسب کند. این در حالی است که میزان تولید سیمان ایران نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی( ۶۰ میلیون تن) بدون تغییر به ثبت رسید.

طی مدت یاد شده، تولید جهانی سیمان نیز بدون تغییر نسبت به سال پیش از آن ۴ میلیارد و ۱۰۰میلیون تن به ثبت رسید. این در حالی است که تولید سیمان در چین به عنوان برترین کشور تولید کننده سیمان جهان از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافت.

با این حال، وب سایت global cement از تولید ۲۴۰ میلیون تن سیمان در چین طی ۲ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد که حاکی از رشد ۶۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی است.
هند که دومین کشور تولیدکننده سیمان در جهان است توانست طی سال ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید سیمان خود را بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۳۴۰ میلیون تن ثبت کند.

طی سال ۲۰۲۰ میلادی، ویتنام با تولید ۹۶ میلیون تن سیمان در رتبه سوم جهان جای گرفت. این در حالی است که تولید ۳ ماهه نخست این کشور در سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۲ درصدی بوده و ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام شده است.

در مدت یاد شده، آمریکا با تولید ۹۰ میلیون تن، اندونزی با تولید ۷۳ میلیون تن وترکیه با تولید ۶۶ میلیون تن سیمان در رتبه های چهارم تا ششم قرار گرفتند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ میلادی برزیل با تولید ۵۷ میلیون تن، روسیه با تولید ۵۶ میلیون تن و ژاپن با تولید ۵۳ میلیون تن سیمان پس از ایران در جایگاه های هشتم تا دهم تولید سیمان جهان ایستادند.

کد خبر: ۸۳٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha