۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
خبرهای امیدوارکننده از تولید واکسن‌های داخلی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد

خبرهای امیدوارکننده از تولید واکسن‌های داخلی

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امیدواریم یک یا دو واکسن سازهای داخلی در تیر ماه به شکل انبوه، واکسن در اختیار ما قرار دهند.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی پس از جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: امروز ۶۵ امین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با ریاست رئیس جمهور و حضور همه اعضا برگزار شد که محور بحث‌های امروز درباره بررسی آخرین وضعیت کشور و دنیا و نیز واکسن بود.

وی گفت: در این جلسه روند تولید واکسن داخلی و تامین واکسن وارداتی و ... را نیز بررسی کردیم.

رئیسی ادامه داد: واکسن‌های تولید داخل در حال رسیدن به مراحل خوبی است. واکسن شفا فارمد یا همان واکسنی که در شرکت «کوبرکت» است در آستانه ورود به مرحله سه است. مرحله سه اگر به موفقیت برسد یعنی می‌توانیم واکسن را از این شرکت‌ها دریافت و واکسیناسیون را انجام دهیم.

وی افزود: موسسه رازی در آستانه مرحله دو، واکسن وزارت دفاع در آستانه ورود به مرحله دو و انستیتوپاستور هم در آستانه ورود به مرحله سه است.

رئیسی گفت: همچنین واکسن سیناژر هم در مرحله تایید کمیته بالینی است. این خبر خوبی است که اگر مراحلش را طی کند و سازمان غذا و دارو تائیدیه بگیرد امیدواریم یک یا دو واکسن ما در تیر به شکل انبوه در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر: ۸۳٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha