۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
سهل انگاری دولت باعث گرانی مسکن شد
رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

سهل انگاری دولت باعث گرانی مسکن شد

گرگان- چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان گفت: دولت با سهل انگاری در تولید مسکن باعث گرانی و رکود بازار این بخش شد.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان این که مسکن از فروردین تا الان دو برابر شده، اظهار کرد: امروز تامین مسکن برای خانواده ها یک آرزو شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان افزود: دولت در قانون اساسی وظیفه ایجاد رفاه اجتماعی از جمله مسکن را بر عهده داشته ولی آن را اجرا نکرده است.

وی ادامه داد: دولت مسکن ملی را اجرا کرد ولی هشت سال در تولید مسکن سهل انگاری داشت و با کاهش عرضه، تقاضا برای مسکن زیاد شد و قیمت بالا رفت.

چوپانی با بیان این که دولت باید مانند کشورهای اروپایی مسکن را از سازنده ها بخرد، گفت: در کشورهای اروپایی مسکن را بانک ها می خرند و براساس میانگین حقوق یک کارمند 25 درصد آن را برای مسکن در نظر می گیرند و 40 ساله با بهره دو درصد از او قسط می گیرند تا برای مردم رفاع بیاید.

وی با بیان این که شرایط مسکن ربطی به آمریکا و تحریم ندارد، افزود: وقتی تولید مسکن در دستور کار باشد هر جوانی که ازدواج کند دغدغه نخواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان تاکید کرد: وقتی مسکن گران شده، دولت عامل آن است و باید پاسخگو باشد.

چوپانی پیشنهاد داد، از محل حذف یارانه ها و صرفه جویی این بخش برای تامین مالی مسکن هزینه شود و مردم هم وقتی رونق این بخش را ببینند می پذیرند.

وی با بیان این که باید تبعات تصمیمات غلط خود را بپذیریم، گفت: وقتی دولت با تصمیمات خود باعث گرانی مسکن می شود باید پاسخگو باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان یادآور شد: اگر در کشور هر کسی منجر به خسران شد تبعات آن را بپردازد شاهد این مشکلات نخواهیم بود.

کد خبر: ۸۳٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha