۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
برگزاری منظم جلسات میزهای کالایی و کشوری
رئیس سازمان توسعه تجارت خبرداد:

برگزاری منظم جلسات میزهای کالایی و کشوری

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری میزهای کالایی و کشوری به صورت منظم و هفتگی و تدوین برنامه میزهای مذکور تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در حاشیۀ برگزاری نهمین جلسۀ کمیته کارشناسی شورای‌عالی توسعه صادرات غیر نفتی، با اعلام این خبر، برگزاری جلسات منظم میزهای کالایی و کشوری در تهران و شهرستان‌ها با حضور اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی مرتبط و همچنین جامعۀ صادرکنندگان کشور را از جمله اولویت‌های سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه جلسات میزهای کالایی و کشوری به صورت مشترک با هدف استفادۀ بهینه از این برنامه و امکان اتخاذ تصمیمات کارشناسی، افزود: در برنامه‌ریزی صورت گرفته تمرکز زدایی و استفاده از ظرفیت‌های تمام استان‌های کشور به منظور حضور در بازارهای کشورهای همسایه  و همچنین اوراسیا مورد توجه قرار گرفته است، از این رو، مسئولیت دو معاونت‌ توسعۀ صادرات کالا و خدمات و توسعۀ بازارهای صادراتی با اهمیت خواهد بود.

دبیر شورای‌عالی توسعۀ صادرات غیر نفتی، در پایان، ضرورت اطلاع‌رسانی و همچنین ارائۀ گزارشات کارشناسی و راهکارهای مطرح شده در میزهای کالایی و کشوری به ذینفعان را مهم توصیف کرد.

گفتنی است: میز کالایی و کشوری در سازمان توسعه تجارت با هدف شناسایی کالاهای دارای مزیت نسبی و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بازارهای هدف تشکیل می شود که یکی از وظایف این میزها رصد بازارهای هدف و شناسایی موانع صادرات  است.

کد خبر: ۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha