۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۶
مالیات بایدن؛ پاشنه آشیل بازار سهام جهان| سرخوشی بازار سهام آمریکا تا کی دوام می‌آورد؟
تحلیل ارزش سهام جهانی؛

مالیات بایدن؛ پاشنه آشیل بازار سهام جهان| سرخوشی بازار سهام آمریکا تا کی دوام می‌آورد؟

شاخص سهام آمریکا با خوشبینی نسبت به واکسیناسیون کارنامه خوب وخارج از تصورتحلیلگران را رقم زده است. آیا روند ادامه خواهد داشت؟

بازار؛  گروه بورس جهان: سهام ایالات متحده مارس گذشته با سودهای ماهانه و سه ماهه قوی به پایان رسید و تا پایان هفته گذشته در تاریخ ۹ آوریل، شاخص های اصلی در یک نمایش مداوم از آشفتگی سال گذشته همراه با همه گیری کرونا، به ثبت اوج های جدید ادامه دادند.

توجه سرمایه گذاران به وال استریت طی چند هفته گذشته به چشم انداز اقتصاد متمرکز شده است، انتظار می رود امسال با سرعت بالایی بهبود یابد و همچنین امید به ادامه سیاست های تسهیل کننده در حمایت از این روند، علاوه بر این بسته هزینه ای که دولت در صدد تأیید آن است و ارزش آن ۲.۳ تریلیون دلار است.

 این تمرکز با توجه به اطمینان سرمایه گذاران نسبت به بانک فدرال، که پایبندی آن به نرخ بهره پایین و بدون تغییر برای مدت طولانی و تعهد خود را برای حفظ یک سیاست پولی سازگار نشان داد، ظاهر شد. در این میان، اکنون علاقه سرمایه گذاران ایالات متحده به یک متغیر بسیار مهم دیگر منتقل شده است.

با پایان سه ماهه اول سال جاری، فعالان بازار در انتظار نتایج تجارت شرکت ها هستند، به دنبال نشانه ها و سیگنال هایی هستند که این سطح بالای ارزش سهام را توجیه کند، به ویژه پس از هشدارهای بیش از حد ارزش گذاری در بازار ایالات متحده.

چشم سرمایه گذاران به طور خاص به سود شرکت ها یا سود خالص آنها پس از کسر مالیات معطوف شده است که مهمترین و مستندترین  و تجزیه و تحلیل شده ترین بیانیه در بین داده های شرکت ها است و علاقه مندان به بازار سهام آن را پیگیری می کنند. بازیگران بازار سهام بر مبنای ان متوجه می شوند که آیا این سود در مقایسه با سود رقبا مشابه، انتظارات تحلیلگران را  مطابق با عملکرد تاریخی برآورده می کند یا نه!؟

سود همچنین عامل اصلی تعیین کننده قیمت سهام یک شرکت در معاملات عمومی است، زیرا می توان از آن به دو طریق استفاده کرد: می توان در مشاغل سرمایه گذاری کرد تا در آینده سود بیشتری داشته باشد، یا به راحتی برای پاداش سهامداران (سود سهام) در نظر گرفته شود.

بازار سهام جهان| سرخوشی بازارسهام امریکا تا کی داوم می آورد؟" height="399" src="https://media.tahlilbazaar.com/d/2021/04/15/4/73960.jpg" width="600" />

منتظر وال استریت هستید؟

به زودی فصل اعلام نتایج کسب و کار آغاز می شود، در این هفته تعداد زیادی از بانک های بزرگ و سایر شرکت های مالی سود سه ماهه اول خود را فاش می کنند و اولین نگاه اجمالی به قدرت درآمد امسال را به بازار ارائه می دهند.

 طبق داده های Fact Research، انتظار می رود سود کلی S&P ۵۰۰ در سه ماهه پایانی در مقایسه با سال گذشته ۲۴.۵ درصد افزایش داشته باشد و انتظار می رود سود بخش مالی نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تقریبا ۸۰ درصد افزایش یابد.

سهام بانکها امسال با افزایش بازده اوراق قرضه بلند مدت افزایش یافته است، زیرا بازده بالاتر باعث سوددهی وام به بانکها می شود. صندوق SPDR که در بخش مالی متمرکز است و بیشتر سهام عمده بانکی را شامل می شود، از ابتدای سال جاری تاکنون تقریباً ۲۰٪ جهش داشته است.

کن لیون، مدیر تحقیقات سهام در تحقیقات CFRA، گفت: لحن مثبت خواهد بود، ما در حال مشاهده مزایای بهبود اقتصاد هستیم. بانک ها مجالی برای مقابله با افزایش نرخ بهره دارند، بانک ها از بهبود وضعیت مالی مصرف کننده آمریکایی بهره مند می شوند و بازار مسکن نیز احتمالاً همچنان پابرجا خواهد ماند.

در حالی که جیمز شاناهان، تحلیلگر ارشد تحقیقات سهام در خدمات مالی ادوارد جونز  بر این باور است که انتظارات برای بانک ها به نسبت بالا است، اما او فکر می کند شرکت های بزرگ مالی برای دستیابی به نتایج قوی مشکلی ندارند، به خصوص به دلیل تقاضای زیاد برای عرضه اولیه سهام و افزایش معاملات خرید.

مالیات بایدن پاشنه آشیل بازار سهام جهان| سرخوشی بازارسهام امریکا تا کی داوم می آورد؟

چه چیزی در راه است؟

طبق گزارش Factt، شاخص S&P ۵۰۰ هفته گذشته با ارزش معادل  ۲۲.۶ برابر درآمد پیش بینی شده خود طی دوازده ماه آینده معامله شد که بالاتر از میانگین پنج ساله ۱۸.۱۴ برابر بوده است.

 انتظار برای جهش سود برای سه ماهه اول تعجب آور نیست، زیرا وال استریت سود را در برابر مدت مشابه سه ماهه یک سال قبل اندازه گیری می کند، دوره ای که در سال ۲۰۲۰ شامل بسته شدن سریع بسیاری از مشاغل ایالات متحده به دلیل همه گیری کرونا بود.

 با این وجود، تحلیلگران سرمایه گذاری از ابتدای سال خوش بین بودند و انتظارات خود را برای رشد سود در میان شرکت های شاخص از ۱۶٪ در پایان دسامبر برای کل سال ۲۰۲۱ به ۲۴٪ افزایش دادند و انتظار می رود که سود شرکتها در این شاخص ۲۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت.

علیرغم عقب ماندن شاخص کل سهام در این سال، سهام فناوری بهترین عملکرد را در ماه آوریل را داشت و برای ادامه رسیدن به قله های جدید، مدیران دارایی می گویند که شرکت ها باید توانایی خود را برای کسب سود بیش از حد انتظارات پیش بینی کنند.

برای سه ماهه اول، تحلیلگران انتظار دارند که سود در ۹ بخش از ۱۱ بخش (به استثنای انرژی و صنعت) در S&P ۵۰۰ افزایش یابد. انتظار می رود رشد در بین گروه های مصرف کننده، مالی و کالاهای مادی قوی ترین رشد باشد، که همه نسبت به تسریع رشد اقتصادی حساس هستند.

در کنار نتایج سه ماهه در هفته های آینده سرمایه گذاران نظرات اجرایی را در مورد موضوعات اصلی در نظر می گیرند. از جمله اینکه آیا افزایش هزینه های مواد اولیه منجر به اعلام افزایش قیمت می شود یا خیر! و اینکه چگونه پیشنهاد جو بایدن برای افزایش مالیات بر سود شرکت ها تأثیر می گذارد.

مالیات بایدن پاشنه آشیل بازار سهام جهان| سرخوشی بازارسهام امریکا تا کی داوم می آورد؟

اوقات خوب دوام نخواهند داشت

گرچه به نظر می رسد این آرزوها احیای بازار ایالات متحده است، اما ممکن است در میانه راه به شدت سرکوب شود. یکی از عوامل اصلی ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران، برنامه هزینه های زیربنایی بایدن است در حالی که ممکن است همراه با افزایش مالیات زیادی باشد که رشد بسیاری از درآمد شرکت ها را قطع می کند.

استراتژیست های گلدمن ساکس معتقدند: پیشنهادهای افزایش مالیات رئیس جمهور جو بایدن ضربه ای به رشد سود شرکت ها در سال آینده وارد خواهد کرد که باعث خنثی سازی صعود و ثبت رکوردهای سهام ها در بازار ایالات متحده می شود.

رئیس جمهور آمریکا می خواهد مالیات بر درآمد شرکت را به ۲۸ درصد برساند که ۲۱ درصد آن به عنوان حداقل مالیات بر سود جهانی شرکت تعیین شده است. با این حال قرار است که این بسته جاه طلبانه در کنگره با مقاومت روبرو شده و قبل از اینکه سال آینده به مرحله اجرا برسد؛ نسخه اصلاح شود.

استراتژیست های گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: در سناریوی بعید که هیچ اصلاح مالیاتی در آن اتخاذ نشود، سود سالانه S&P ۵۰۰ سال آینده با ۱۲٪ رشد به ۲۰۳ دلار در هر سهم خواهد رسید، اما پیشنهادات بایدن کاملاً پذیرفته خواهد شد که در آن  رشد را فقط به ۵درصد یا۱۹۰ دلار کاهش می دهد.

در حالی که سهام جهانی با توجه به پیشرفت روند واکسیناسیون ویروس کرونا انتظار بهبود اقتصادی را دارد اما دولت ها در پی افزایش هزینه های بی سابقه، تشنه نقدینگی و تحت فشار برای افزایش مالیات شرکت ها هستند.

دولت بایدن قانون جدید مالیاتی بین المللی را پیشنهاد کرده است که تقریباً ۱۰۰ غول جهانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد، این پیشنهادی است که مورد حمایت اروپا و صندوق بین المللی پول قرار گرفته است، بنابراین به نظر می رسد بحث مالیات نه تنها در آمریکا که در کل جهان تا حد زیادی روند سهام امسال را شکل خواهد داد.

 

کد خبر: ۸۳٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha