۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱
چهار هزار هکتار از باغ‌های استان قزوین جوان سازی می‌شود
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی قزوین:

چهار هزار هکتار از باغ‌های استان قزوین جوان سازی می‌شود

قزوین- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال برنامه ریزی شده تا چهار هزار هکتار از سطح باغ های میوه استان اصلاح و جوان سازی شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، علی اکبری اظهار داشت: اصلاح و جوان سازی باغ های میوه از طریق سرشاخه کاری و تغییر ارقام آنها به دیرگل ده و مقاوم به سرما و خشکی با مشارکت باغداران و کارشناسان مدیریت باغبانی و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی گفت: از آنجا که بخش قابل توجهی از باغ های میوه استان قزوین در سالیان گذشته از سرمازدگی دچار خسارت می شد، تغییر ارقام باغ ها به دیرگل ده و مقاوم به سرما می تواند موجب پیشگیری از این آسیب ها شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه بخشی از اصلاح و جوان سازی نیز شامل تغییر ارقام به مقاوم به خشکی است،افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، توسعه استفاده از ارقام مقاوم به خشکی نیز با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: یکی از دیگر مزایای اصلاح و جوان سازی باغ های میوه تقویت عملکرد آنهاست و برداشت محصول در باغ های اصلاح شده از نیم تا ۳ برابر افزایش می یابد.

اکبری گفت: اصلاح و جوان سازی باغ های میوه استان قزوین شامل گردو، بادام، پسته، انگور و زیتون خواهد بود.

کد خبر: ۸۳٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha