۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
سالانه ۳میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان تولید می‌شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

سالانه ۳میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زنجان تولید می‌شود

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود. 

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه استان زنجان ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد،گفت: در سال بیش از سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود. 

وی با بیان اینکه با اجرای اجرای طرح‌های بهره ورانه تولید محصولات کشاورزی استان میزان تولید به بیش از دو برابر افزایش پیدا می کند،اظهار کرد: بنابراین این مهم فرصت خوبی بری صادرات است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای ارزش افزوده،توسعه گلخانه ها،توسعه آبیاری نوین و توسعه صنایع تبدیلی در تحقق شعار سال بسیار مهم است،گفت: باید این مهم توسط مسئولین ذی ربط در اولویت قرار گیرد تا توسعه اقتصادی و اشتغال استان در بخش کشاورزی تقوبت شود.

طاهری تاکید کرد: برای ارتقای ارزش افزوده در بخش کشاورزی استان باید به سمت روش های نوین حرکت کرده و از خام‌فروشی جلوگیری کرد. 

وی بر لزوم تقویت کشاورزی نوین در استان تاکید کرد و ابراز داشت: باید کشاورزی سنتی کمرنگ شود. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش کشاورزی ظرفیت طلایی برای تحقق شعار سال است،گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌ های مهم در تحقق شعار سال است و باید مسئولین به آن بیشتر توجه کنند. 

طاهری با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان شامل زیتون،سیر،کشمش و کرفس به کشورهای مختلف صادر می شود،ابراز داشت: این مهم امتیاز خوبی است تا صادرات در این بخش تقویت شود.

وی گفت: برای توسعه تولیدات کشاورزی با کیفیت، باید بهره‌وری آب  هم در استان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۸۳٬۶۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha