۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت گردشگری آذربایجان شرقی
مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در صنعت گردشگری آذربایجان شرقی

تبریز- حمزه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی برای ۹۲ پروژه گردشگری استان خبر داد.

احمد حمزه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به میزان پروژه‌های در حال ساخت و حجم سرمایه‌گذاری آن‌ها گفت: در حال حاضر ۹۲ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه نظارت، توسعه و بروزرسانی رویکرد اصلی گردشگری آذربایجان شرقی در سال جاری است، گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی استان همواره در راستای بسترسازی عمومی و تبیین اهمیت جایگاه گردشگری در سطوح مختلف افکار عمومی، معرفی تصویر واقعی و صحیح از استان در جوامع بین‌الملل در تلاش بوده که به دنبال آن طی سال ۱۳۹۹ تشدید نظارت‌ها، توسعه و به‌روزرسانی در حوزه گردشگری را به عنوان رویکرد اصلی خود انتخاب کرد.

بهره‌مندی از روش‌های نوین در توسعه گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم گردشگری استان، استفاده از روش‌های نوین و کارآمد گردشگری الکترونیکی نقش بسزایی، ادامه داد: با توجه به اهمیت بهره‌مندی از روش‌های نوین در توسعه گردشگری، این اداره کل طی سال جاری با تولید بیش از ۱۰۰ ویدئوکلیپ ۳۶۰ درجه‌ای، تولید ۲۰ عنوان موشن گرافی و اینفوموشن، تهیه و تولید ۲۰۰ پوستر گرافیکی ویژه شبکه‌های اجتماعی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و طبیعی استان درصدد معرفی جامع و تسهیل دسترسی گردشگران به اطلاعات گردشگری استان برای انتخاب هدفمند مقصد سفر برای ایام پسا کرونا بوده است.

حمزه زاده با تأکید بر لزوم افزایش کیفیت خدمات، ارتباط حرفه‌ای با دریافت‌کنندگان خدمات گردشگری، برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی ذینفعان این حوزه را یکی از راهکارهای مهم در این راستا عنوان کرد و گفت: به دنبال اهمیت حوزه آموزش در توسعه گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان طی سال ۹۹ اقدام به برگزاری ۳۳ دوره آموزشی کرده است.

اهمیت فعالیت تأسیسات حرفه‌ای در توسعه صنعت گردشگری
او ادامه داد: با توجه به اهمیت فعالیت تأسیسات گردشگری حرفه‌ای در توسعه صنعت گردشگری، طی مدت‌زمان مذکور، ۱۷ مورد مجوز فعالیت تأسیسات گردشگری اعم از هتل، هتل‌آپارتمان و بوم گردی و… صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به روند فعالیت فعالان حوزه گردشگری استان در ایام شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به اینکه از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون با بحران شیوع ویروس کووید-۱۹ مواجه هستیم، لذا فعالیت تمامی تاسیسات گردشگری استان اعم از آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، واحدهای گردشگری و رستوران‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد، این اداره کل در راستای تسهیل روند فعالیت و استرداد هزینه‌های پرداختی دفاتر خدمات مسافرتی، رایزنی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط را برای فراهم کردن شرایط ویژه دریافت تسهیلات و امهال اقساط انجام داد.

او ادامه داد: همچنین طی سال ۹۹ به منظور نظارت بر عملکرد واحدهای فعال گردشگری نیز به‌صورت شبانه‌روزی ۴۸۰۰ مورد بازدید توسط ناظران کمیته گردشگری استان انجام شد.

حمزه زاده اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه به دنبال شیوع کووید-۱۹ و درخواست چند دفتر خدمات مسافرتی برای توقف فعالیت به دنبال شرایط حاکم، پس از بررسی‌های انجام‌شده توسط اعضای کمیته فنی گردشگری استان با درخواست تعطیلی ۴۰ دفتر خدمات مسافرتی موافقت شد، همچنین طی سال گذشته ۲۱۰ تذکر و اخطار کتبی برای تأسیسات گردشگری صادر و مجوز فعالیت ۴ دفتر مسافرتی لغو شد.

کد خبر: ۸۳٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha