۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
امضای سند توافقنامه اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای ایران و سوریه
در سازمان راهداری انجام گرفت؛

امضای سند توافقنامه اجلاس کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای ایران و سوریه

دومین نشست کمیته مشترک همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و سوریه طی روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه سال جاری به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این نشست که به ریاست جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و محمود اسعد مدیر کل حمل و نقل جاده ای وزارت حمل و نقل جمهوری عربی سوریه برگزار شد، پس از دو روز مذاکرات، طرفین به توافقاتی در جهت کاهش موانع حمل و نقلی و تسهیل تردد ناوگان به قلمرو دو کشور دست یافتند.

بر اساس این گزارش، در این نشست دو طرف موضوع تسهیل و نیز پیشبرد عملیات حمل و نقل برای پشتیبانی از رشد اقتصادی پایدار و مستمر در هر دو کشور را ناگزیر دانسته و بر تعهد خود در رفع هرگونه موانع کنونی در فرآیندهای حمل و نقل بین المللی جاده ای به مقاصد دو کشور، عبوری از قلمرو یکدیگر و از یا به کشور ثالث تاکید کردند.

این گزارش حاکی است، با توجه به عضویت دو کشور در راهگذر حمل و نقل بین المللی شمال -جنوب دو طرف بر تعمیق همکاری‌ها در چارچوب راه گذر موصوف تاکید کردند.

در حاشیه این نشست، هیئت سوری از مرکز مدیریت راه های کشور بازدید به عمل آورد و از توسعه توانمندی ایران و سامانه هوشمند مرکز مدیریت راه ها تقدیر کردند.

در خاتمه، صورتجلسه دومین اجلاس کمیته مشترک همکاری های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین دو کشور به امضای روسای هیات های طرفین رسید.

کد خبر: ۸۳٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha