۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
۷ میلیون تن پسماند روی برای توسعه صنعتی زنجان ارزشمند است
استاندار زنجان:

۷ میلیون تن پسماند روی برای توسعه صنعتی زنجان ارزشمند است

زنجان - استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هفت میلیون تن پسماند روی، ذخیره ارزشمند برای توسعه صنعتی استان است،گفت: این مهم در گذشته نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جمع فعالان معدن در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه استان دارای معادنی با پتانسیل خوبی است، گفت: استفاده بهینه و به جا از معادن در توسعه اقتصادی استان مثمر ثمر خواهد بود. 

وی اظهار کرد: استان زنجان دارای پهنه ها و تنوع معدنی خوبی  بوده و  این استان در حوزه معدن بسیار غنی است و اشتغال خوبی در این بخش به خود اختصاص داده است. 

استاندار زنجان، گفت: حضور اعضای شورای عالی معدن کشور در استان فرصت خوبی است که فعالین حوزه معدن مشکبلات خود را بیان کنند. 

حقیقی با بیان اینکه  بخش زیادی از پهنه‌های زنجان داری پوشش «گون» است، ابراز کرد:در این میان این امر باعث شده، اجازه اکتشاف معدن داده نمی‌شود و برخی معادن نیازمند اکتشاف مجدد است.

وی به تخریب جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی توسط معادن در استان زنجان اشاره کرد و افزود: معادن در کنار فعالیت خود باید علاوه‌بر ایجاد اشتغال به نگهداری از جاده‌های روستایی توجه لازم را داشته باشند. 

استاندار زنجان به پسماند روی اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در رابطه با پسماند در استان انجام شده است.

حقیقی با بیان اینکه هفت میلیون تن پسماند روی، ذخیره ارزشمند برای توسعه صنعتی استان زنجان است، افزود: این مورد در گذشته نادیده گرفته شده است و تاپایان سالجاری تکلیف پسماندهای روی در زنجان مشخص می شود. 

کد خبر: ۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha