۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
تشدید نظارت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شقوق مختلف حمل‌ و نقل
وزیر راه و شهرسازی دستور داد

تشدید نظارت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شقوق مختلف حمل‌ و نقل

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با توجه افزایش قابل‌ملاحظه شیوع ویروس کرونا، در دستوری به زیرمجموعه‌های این وزارتخانه خواستار تشدید نظارت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شقوق مختلف حمل‌ونقل شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تاکید به انجام سفرهای ضروری با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، بیان داشت: کلیه سفرهای حمل‌ونقل برون شهری به صورت کنترل شده و بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌شود و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه باید نظارت خود را بر اجرای دقیق کامل پروتکل‌ها تشدید و با متخلفان طبق قانون برخورد کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: استعلام کد ملی متقاضیان سفر برای بررسی وضعیت سلامت آن‌ها پیش از فروش بلیت از سامانه سروا وزارت بهداشت از ۲۰ آبان ماه در حال انجام است. به طوری‌که تنها در ایام ۲۰ روزه نوروز از فروش بلیت و از سفر ۲۲۴۰ نفر با وسایل حمل و نقل عمومی برون شهری که نتیجه تست کرونا آن‌ها مثبت بوده و در دوره قرنطینه قرار داشته‌اند، جلوگیری شده است.  

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان در راستای اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود. بدین صورت که پذیرش مسافر در اتوبوس و قطار با ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان و در پروازهای داخلی با ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از اجرای کلیه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای کنترل‌های بهداشتی سختگیرانه عمل می‌کند. کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های متولی حمل‌ونقل بر اساس مصوبات ستاد ملی، ضوابط و دستورالعمل‌هایی را تهیه کرده‌اند که در صورتی که ارائه‌دهندگان خدمات حمل‌ونقل برون‌شهری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با آنها برابر مقررات برخورد شود. همچنین علاوه بر ضدعفونی مکرر ناوگان و پایانه‌ها، استفاده از ماسک توسط مسافران و کارکنان، از جمله الزاماتی است که نظارت جدی بر آنها انجام می‌شود.

اسلامی ادامه داد: هر مسافری که با ناوگان حمل‌ونقل عمومی سفر کرده از فیلتر کنترل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده عبور کرده است. همچنین در صورت مشاهده و گزارش هرگونه تخلف در عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها برای انجام سفرها، به صورت سختگیرانه و بر اساس مقررات تدوین شده با متخلفین برخورد می‌شود.

یادآوری این نکته ضروری است که بر اساس مقررات، در صورت تخلف ناوگان جاده‌ای برون شهری از اجرای پروتکل‌های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت حمل‌ونقلی و راننده مسئول هستند و در صورت عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان خود متخلف شناخته می‌شوند.

کد خبر: ۸۳٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha