۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
ضرورت شفافیت عرضه خودرو برای کنترل قیمت ها
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

ضرورت شفافیت عرضه خودرو برای کنترل قیمت ها

جدی، نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر ضرورت شفافیت عرضه خودرو برای کنترل قیمت ها تاکید کرد.

به گزارش بازار، علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نبود شفافیت در عرضه خودرو موجب سوءاستفاده دلالان و در نتیجه افزایش نامتعارف قیمت ها می شود بنابراین باید عرضه و فروش خودرو در بازار کاملا شفاف باشد و هرگونه زمینه رانت و دلال بازی برطرف شود.

وی انحصار در تولید و عرضه خودرو را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بازار خودرو و افزایش قیمت ها دانست و اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده تولید و عرضه خودرو در انحصار چند خودرو ساز است و این مسئله موجب نابسامانی و نوسانات شدید بازار شده است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مدیریت دولتی صنعت خودرو در کشور انتقاد کرد و گفت: دولت هروقت در مدیریت امور اقتصادی ورود کرده هزینه های تولید را بالا برده و ضعف مدیریت موجب آسیب های جدی شده است.

وی انتصاب های دولتی در صنعت خودرو را از دیگر آسیب های این بخش عنوان و بر لزوم واگذاری امور به بخش خصوصی تاکید کرد.

علی جدی تصریح کرد: تقویت بخش خصوصی علاوه بر رونق صنعت خودرو موجب بهینه سازی تولید و کاهش زیان و جلوگیری از حیف و میل منابع و اموال عمومی خواهد شد.

وی اعلام آنلاین و سیال قیمت ها توسط خودرو سازها و عدم مداخله شورای رقابت در قیمت گذاری ها را از دیگر راهکارهای کنترل قیمت خودرو در بازار و کاهش دلالی و واسطه گری ها و حذف تقاضاهای غیرواقعی دانست.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واردات کنترل شده را در کاهش قیمت خودرو موثر دانست و گفت: واردات هم باید بصورت کنترل شده تا حدی آزاد شود تا به تنظیم بازار خودرو کمک کند.

کد خبر: ۸۳٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha