۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
عقبگرد و پسرفت معاملاتی در بورس مازندران
بازار بررسی کرد

عقبگرد و پسرفت معاملاتی در بورس مازندران

ساری- معاملات بازار بورس مازندران در اولین ماه بهاری نسبت به سال قبل عقبگرد داشته و هر هفته افت و کاهش را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، پایش معاملات بورس مازندران طی ماه جاری نشان می دهد که میزان معاملات از ۷۳ میلیون فقره در هفته قبل به ۳۲ میلیون فقره در هفته جاری رسید و آشفتگی در این تالار شیشه ای همچنان موج می زند.

بورس ۱۴۰۰ را با بی رمقی در مازندران آغاز کرد و بسیاری از سهامداران با گذشته هفته ها هنوز به پرتفوی خود سر نزده اند و به امید روزهای طلایی روزگار می گذرانند.

علی جعفری مدیر بورس منطقه ای مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۳۲ میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۲۴ سهم به مبلغ بیش از ۴۴۸ میلیارد ریال در بورس استان داد و ستد شده است، ارزش ریالی سهام خریداری شده را ۱۳۶ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام را ۳۱۴ میلیارد ریال بیان کرد.

وی افزود: در این هفته سهام شرکت های بیمه پاسارگاد، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، سرمایه گذاری صدر تامین و توسعه معادن فلزات بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

جعفری یادآور شد: ۳۰ درصد از کل سهام مبادله شده در این هفته مربوط به خرید و ۷۰ درصد مربوط به فروش بوده است و شاخص قیمت نیز با شش هزار و ۷۱۹ واحد کاهش نسبت به هفته قبل به یک میلیون و ۲۴۳ هزار ریال و ۱۹۱ واحد رسیده است.

در حالی میزان معاملات در تالار شیشه ای استان طی هفته جاری نسبت به قبل نصف شد که در هفته گذشته  ارزش ۷۳ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۵۰ سهم معامله شده طی هفته جاری در بورس استان را ۶۰۱ میلیارد ریال، ارزش ریالی سهام خریداری شده ۲۸۸ میلیارد ریال و ارزش فروش سهام ۳۱۳ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر: ۸۳٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha