۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
آغاز صدور پروانه ساخت برای واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده قطور
رییس بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خبر داد

آغاز صدور پروانه ساخت برای واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده قطور

ارومیه- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: صدور پروانه ساخت برای واحدهای زلزله‌زده در این منطقه شروع شده و سعی می‌شود برنامه ساخت و تعمیر تمامی واحدها نیز تا شش ماه آینده به اتمام برسد.

به گزارش بازار به نقل از ایرنا، محمود بدلی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: ٣٠ اکیپ کارشناس این نهاد در منطقه زلزله‌زده قطور برای بررسی واحدهای مسکونی حضور مستمر دارند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی مساکن روستایی این منطقه به اتمام رسیده‌ و کار صدور پروانه ساخت برای همه واحدهای احداثی منطقه، آغاز شده‌است، اظهار داشت: همچنین کار لکه‌گیری توسط نیروهای بنیاد مسکن در حال انجام است. 

بدلی با اشاره به وضعیت عملیات آواربرداری اظهار داشت: عملیات آواربرداری از واحدهای آسیب‌دیده در پنج روستای آسیب دیده «میر عمر»، «هسته جوک»، «گناویک»، «کوتان‌آباد» و «راویان» در حال انجام است. 

وی افزود: ١٢ دستگاه کمپرسی، یک دستگاه لودر و سه دستگاه بیل‌مکانیکی در این روستاها مشغول فعالیت است و طی روزهای آینده این فعالیت به سایر روستاها گسترش می‌یابد. 

بدلی تاکید کرد: مهمترین دلیل وارد شدن خسارت زیاد به خانه‌ها در زمین‌لرزه‌های خوی، وجود واحدهای مسکونی غیرمقاوم بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده جهت مقاوم‌سازی، بیان کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

بدلی با اشاره به منازل آسیب دیده نیز اظهار داشت: بر اثر  زمین‌لرزه ۶ هزار و ۱۳۷ واحد خانه آسیب دیده که‌ از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداثی مسکونی بود که ۵۰۰ واحد در شهر قطور آسیب دیده و ۳ هزار و ۶۵۰ واحد روستاهای شهرستان خوی قرار داشتند. 

وی تاکید کرد: همچنین حدود ۳۵۰ واحد در روستاهای شهرستان سلماس آسیب جزئی دیدند که شامل ترک خوردگی منازل است. 

کد خبر: ۸٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha