۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
 بازاریابی ضعیف و عدم تبلیغات باعث ورشکستگی صنایع کوچک می‌شود
تولیدکننده پوشاک داخلی:

بازاریابی ضعیف و عدم تبلیغات باعث ورشکستگی صنایع کوچک می‌شود

جوام، تولیدکننده پوشاک، حمایت بیشتر از تولیدکنندگان صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: یک تولید کننده کوچک به حمایت بیشتر نیاز دارد ولی متاسفانه بازاریابی ضعیف و نبودن تبلیغات باعث ورشکستگی‌شان می‌شود.

به گزارش بازار، فرشته جوام، تولیدکننده پوشاک داخلی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در دریافت تسهیلات از بانک‌ها گفت: تولیدکنندگان در زمان دریافت تسهیلات مشکلات زیادی دارند از جمله ضمانت‌ها و سندهایی که باید به گرو گذاشته شود به گونه‌ای که گویا بانک‌ها می‌خواهند آن مرکز تولیدی را در قبال وامی که شاید سال‌ها نتوانید تسویه‌اش کنید در گروه خود بگیرند چون بهره‌هایش سنگین است و درخواست‌هایشان زیاد است.

وی افزود: در کشور ما هر بانکی قانون خودش را دارد و تماما خصوصی است و هر رئیسی برای خودش یک قانونی را گذاشته است.

این تولیدکننده پوشاک داخلی به نقش ابزار و مواد اولیه در تولید کالا اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم از تولیدکننده داخلی برای تهیه ابزار و مواد اولیه مصرفی، خریداری کنیم، تولید کننده داخلی آن سرمایه را ندارد تا بتواند مثلا کش خوبی را تولید کند. بنابراین مجبور است کیفیتیش را پایین آورد تا قدرت خرید مردم بالا برود و یا مجبوریم همان جنس را وارد کنیم. در این صورت واردات با ارز آزاد برایمان خیلی گران تمام می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت باید حتما برای تولیدکننده‌ها ارز دولتی اختصاص دهد تا بتوانند تولیدات خوبی داشته باشند و متاسفانه هرچقدر هم تولید کنیم نمی‌توانیم به کیفیت جاهای دیگر برسیم و تولیدکننده‌های ما مجبور هستند کپی بردار باشند تا خلاق.

جوام به مشکلات ناشی از نبود بازاریابی فروش و عدم بازگشت سرمایه اشاره و عنوان کرد: با این شرایط دیگر تولیدکننده رغبتی برای تولید نخواهد داشت چراکه وقتی کالایی تولید می‌شود و در بازار عرضه می‌شود و استقبال شود، شوق آفرین است ولی متاسفانه بخاطر کیفیت پایین و نبود تبلیغ این استقبال وجود ندارد.

وی بر حمایت بیشتر از تولیدکنندگان صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: متاسفانه به تولیدکننده‌های کوچک بهایی داده نمی‌شود و اداره مالیات و نهادهای مختلف سد راه تولیدشان می‌شوند در صورتی که یک تولید کننده کوچک به حمایت بیشتر نیاز دارد ولی متاسفانه بازاریابی ضعیف و نبودن تبلیغات باعث ورشکستگی‌شان می‌شود.

در ادامه جمشید عدالتیان با اشاره به توجه دولت بر استارت آپ‌ها اظهار کرد: با وجود رشد استارت آپ‌ها به آن‌ها وام‌های کم بهره‌ای تعلق می‌گیرد ولی بنگاه‌هایی که در حال حاضر فعال هستند از هیچ حماتی برخوردار نمی‌شوند مثلا اگر بهره بانکی استارت آپ‌ها ۴ درصد است و یا تعاونی‌ها بسیار کمتر است، بهره بانکی تولیدی‌های مستقر و در حال حاضر فعال تا ۲۴ درصد می‌رسد. این تفاوت مشخص نیست از کجاست و اصلا چرا باید اینگونه باشد؟ چرا یک بنگاهی که تازه تاسیس می‌شود به عنوان دانش بنیان از موارد وسیع حمایتی برخوردار می‌شود البته در بلند مدت رها می‌شود.

وی بیان کرد: بنگاه‌های فعال دارای مشکلات فراوانی هستند و من تولیدکننده حاضر هستم تولیدم کمتر باشد و مشکلاتم را به گونه دیگری حل کنم تا اینکه به بانک‌ها مراجعه کنم.

این استاد دانشگاه ضمن اشاره به مختل بودن زنجیره تامین در کشور اظهار کرد: زنجیره تامین در کشور ما بارها مختل شده است و به این صورت است که مواد اولیه‌ای را برای دو یا سه ماه تامین می‌کنیم بعد که برای خرید مجددش مراجعه می‌کنیم چند درصد گران تر می‌شود. الان خیلی از مواد اولیه‌ای که سال گذشته تهیه می‌کردیم حداقل ۲۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

وی افزود: زنجیره تامین در ایران هم مختل است و هم کمبود و جود دارد و هم هیچ تضمینی وجود ندارد و هم اینکه مدام در حال افزایش است.

کد خبر: ۸۳٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha