۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
دستورالعمل صیانت و حمایت از گزارشگران تخلف و فساد در صنعت برق ابلاغ شد
توسط مدیرعامل شرکت توانیر؛

دستورالعمل صیانت و حمایت از گزارشگران تخلف و فساد در صنعت برق ابلاغ شد

متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر، دستورالعمل صیانت و حمایت از گزارشگران تخلف و فساد در صنعت برق را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، این دستورالعمل که در راستای اجرای آئین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه در دستگاه‌های اجرایی و با توجه به مصوبه هیئت وزیران و قانون ارتقای سلامت اداری تدوین شده است، توسط محمدحسن متولی‌زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر، امضا و به شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ شد.

بنا بر این گزارش، هموطنان می‌توانند تخلفات مشاهده شده را در سامانه سمات به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat ثبت نمایند.

این گزارش حاکی است، سامانه مدیریت و ارزیابی خدمات برق توانیر (سمات) در راستای اجرای ماده (۲۵) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، افزایش رضایت ذینفعان و رعایت حقوق شهروندان در نظام اداری راه‌اندازی شده است و مطابق قوانین، مقررات و ضوابط به شکایات و درخواست‌های مردم در حوزه خدمات برق رسیدگی می‌کند.

در معرفی این سامانه آمده است: چنانچه از نحوه ارایه خدمات، نقض قوانین و مقررات و عدم انجام وظیفه از سوی مسئولان شرکت‌های توزیع نیروی برق یا شرکت‌های برق منطقه‌ای شکایتی داشته و خواهان رسیدگی و احقاق حق در زمینه‌های مربوطه می‌باشید و یا از سوء جریانات اداری نظیر اخذ رشوه، سوء استفاده از مقام و یا موقعیت اداری، تضییع اموال عمومی و دولتی، وجود فساد و جرم و یا دیگر تخلفات اداری اطلاعاتی دارید، می‌توانید موضوع را از طریق "سمات" اعلام نمایید تا وفق ضوابط و مقررات به آن رسیدگی شود.

بر پایه این گزارش، در این سامانه امکان ثبت تخلف و استفاده غیرقانونی از برق برای استخراج رمز ارز نیز وجود دارد.

شایان ذکر است، شکایات و درخواست‌های ثبت شده جهت رسیدگی به شرکت‌های مرتبط ارسال و پاسخ لازم پس از بررسی از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد.

همچنین تمام اطلاعات هویتی اعلام کنندگان فساد و تخلف، در شرکت توانیر محفوظ خواهد ماند.

کد خبر: ۸۳٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha