۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
محصولات اساسی کشاورزی بیمه تمام خطر می‌شوند
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

محصولات اساسی کشاورزی بیمه تمام خطر می‌شوند

ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس طرح رفع موانع تولید کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزی باید شرایط صدور بیمه نامه بیمه تمام خطر محصولات اساسی مانند گندم را فراهم ‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در تشریح طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی، گفت: طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی در نشست امروز کمیسیون تصویب شد. در این طرح به تنظیم بازار کشاورزی اشاره و ستادی تحت عنوان ستاد تنظیم بازار کشاورزی پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی دو سازمان توسعه تجارت کشاورزی ایران و سازمان توسعه سرمایه گذاری ایران پیش بینی شده است، دو سازمان مذکور به دلیل وجود مشکلات متعدد و از تجمیع برخی از دستگاه‌ها ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌ها شورای تحت عنوان پشتیبانی و رفع موانع تولید با ریاست فرماندار، نایب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی و دبیری نظام مهندسی شهرستان تشکیل می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر متقاضیان سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه کشاورزی برای دریافت استعلامات مورد نیاز ماه‌ها در ادارات معطل می‌شوند، شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید موظف است ظرف مدت یک ماه استعلامات لازم و پاسخ متقاضی را صادر کند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در خصوص تشکل‌های بخش کشاورزی نیز ماده‌ای در طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر در یک حوزه بخش کشاورزی چندین تشکل وجود دارد که لازم است این تشکل‌ها به یک تشکل واحد کاهش داده شوند، مقرر شده است وزارت جهاد کشاورزی تشکل‌های موجود را ساماندهی کند.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در قالب طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی، معاونت علمی و فناوری مکلف شده است بخشی از منابع خود را در حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور هزینه کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات حوزه کشاورزی تامین سوخت ماشین آلات است، عنوان کرد: در طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مقرر شد برای تمامی ماشین‌آلات کشاورزی توسط نیروی انتظامی بدون شرط بیمه نامه و عمر ماشین آلات، پلاک صادر شود و وزارت نفت نیز میزان سهمیه سوخت مورد نیاز ادوات کشاورزی تعیین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی را تامین کند.

ساداتی‌نژاد، ادامه داد: بر اساس طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی باید شرایط صدرو بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین‌آلات، حوادث اشخاص شاغل در بخش کشاورزی، بیمه عمر مانده بدهکار گیرندگان تسهیلات ماشین آلات کشاورزی و واحدهای تولیدی، پوشش بیمه کلیه محصولات صادراتی در کل زنجیره ارزش و بیمه اجباری تمام خطر محصولات اساسی کشاورزی که دارای خرید تضمینی هستند را فراهم کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولاتی مانند گندم بیمه اجباری تمام خطر می‌شوند و مبلغ آن از محل مطالبات حاصل از فروش تضمینی گندم کشاورزان کسر می‌شود، گفت: دارندگان ماشین آلات کشاورزی فاقد پلاکی که برای اولین بار اقدام به دریافت بیمه شخص ثالث می‌کنند شامل جریمه نمی‌شوند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه در طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی تسهیلات حمایتی و بیمه‌ای برای کشت قراردادی که راهبردی برای جهش تولید کشاورزی است دیده شده، افزود: همچنین بر اساس طرح مذکور وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با خرد شدن اراضی کشاورزی مکلف به ایجاد کشت و صنعت با اعطای تسهیلات و مشوق شد. /

کد خبر: ۸۳٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha