۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
رسیدگی ویژه به پرونده‌های کلان قاچاق کالا و ارز
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

رسیدگی ویژه به پرونده‌های کلان قاچاق کالا و ارز

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رویکرد قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ رسیدگی ویژه به پرونده‌های کلان قاچاق است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی، به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این قانون توجه به پرونده‌هایی است که منشا اصلی مبارزه با قاچاق در کشور را هدایت کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین، ایجاد سامانه‌های تخصصی برای ارائه خدمات پس از فروش کالاها و عدم ارائه خدمات پس از فروش کالاهای قاچاق، توجه ویژه به قاچاق ارز، شفافیت در قوانین گمرکی و توجه به ضمانت‌های اجرایی در بحث قاچاق کالا و ارز را از دیگر ویژگی‌های قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیش از این؛ مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت توصیه‌ای بود در حالی که در قانون جدید، رئیس جمهور مسئول اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و تمامی تعهدات بر عهده وی خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در این قانون بین جرم و تخلف تفکیک قائل شده و رسیدگی به بخش تخلف بر عهده تعزیرات و بخش جرایم بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.

کد خبر: ۸۳٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha