۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
فرصت مهم زنجان در توسعه صادرات غیرنفتی/ موانع پروژه های جهش تولید رفع می شود
گزارش خبری؛

فرصت مهم زنجان در توسعه صادرات غیرنفتی/ موانع پروژه های جهش تولید رفع می شود

زنجان- استقرار واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی همانند ایران ترانسفو و بیش از۷۰ واحد تولید شمش روی و سایر صنایع، فرصت ارزشمندی برای استان زنجان در راستای توسعه تولید داخل و توسعه صادرات را فراهم کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: طی چند سال متوالی مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را بر پایه اقتصادی پایه گذاری کردند و این نشان می دهد رهبری بر ارتقای توان اقتصادی مردم بسیار تاکید دارند.

طی ۱۰ سال گذشته رهبری بر تقویت تولید داخلی بسیار تاکید دارند و این که مردم هم به عنوان مصرف کننده باید در راستای توسعه تولید داخل همکاری لازم را داشته و کالای خارجی استفاده نکنند و از تولید داخلی به خوبی حمایت و پشتیبانی بکنند تا شاهد رونق تولید در کشورمان باشیم.

هر سال با نامگذاری شعار سال به عنوان اقتصادی طرح های اقتصادی بسیار خوبی در استان اجرا می شود که نه تنها در تقویت تولید بلکه در توسعه اشتغال استان هم بسیار موثر بوده است. 

فرصت مهم زنجان در توسعه صادرات غیرنفتی/ موانع پروژه های جهش تولید رفع می شود

در راستای توسعه تولید داخلی  اولین جلسه ستاد مقاومتی با ریاست استاندار زنجان ظهر سه شنبه در محل استانداری زنجان برگزار شد.

ساخت داخل جایگاه استان زنجان در اشتغال را ارتقا می دهد
فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه ساخت داخل موضوع مهمی است که جایگاه پیشرفت علم و توانمندی در داخل کشور را نشان می‌دهد،بیان می کند: ساخت داخل  جایگاه استان در اشتغال را ارتقا می دهد و در کاهش بیکاری هم بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه زنجان در کنار استان‌های صنعتی همچون تهران، مرکزی، اصفهان و کرمان  رتبه بسیار خوبی را در ساخت داخل کسب کرده است، می گوید: این استان در کنار استانهای صنعتی در ساخت تولید عملکرد قابل توجهی داشته و  طی سالجاری هم باید ساخت داخل در این استان تقویت شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال گذشته هدف گذاری برای ساخت تولید داخل ۶۶ میلیون دلار بود،می افزاید: خوشبختانه طی سال گذشته بیش از ۱۶۲ میلیون دلار ساخت داخل در این استان محقق شد.

حقیقی از رشد ۲۴۵ درصدی ساخت داخل در این استان خبر داده و می گوید: این شاخص بسیار مهم نشان می دهد تولید کنندگان در این استان فعالیت خوبی داشتند. 

فرصت مهم زنجان در توسعه صادرات غیرنفتی/ موانع پروژه های جهش تولید رفع می شود

۱۰ هزار میلیارد تومان تولید در زنجان ایجاد شد
وی به پروژه های جهش تولید در استان زنجان اشاره کرده و می افزاید: طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان  تولید در این استان محقق شد و طی سالجاری هم تعدادی از پروژه های جهش تولید در استان افتتاح می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه تنها  دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های سال گذشته  در استان زنجان به جهش تولید اختصاص داشت،می گوید: استان زنجان تنها درگیر پروژه‌های جهش تولید نیست و امسال هم پروژه های دیگری را اجرا می کند تا تولید و اشتغال استان ارتقاء پیدا کند.

دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین پروژه مهمی است که ۲۰۰ میلیارد تومان طی بازه زمانی ۶ ماه برای آن هزینه شد، طی سال گذشته  ۹ درصد از پروژه ها کلنگ زنی بود و ۹۱ درصد افتتاح بوده است

حقیقی با بیان اینکه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین پروژه مهمی است که ۲۰۰ میلیارد تومان طی بازه زمانی ۶ ماه برای آن هزینه شد،می افزاید: طی سال گذشته  ۹ درصد از پروژه ها کلنگ زنی بود و ۹۱ درصد افتتاح بوده است.

وی با بیان اینکه طرح های اجرا شده فراتر از پروژه های جهش تولید نیز بود،عنوان می کند: تعدادی از پروژه های سال ۹۷ هم در سالجاری به مرحله بهره برداری خواهند رسید. 

۵۰ درصد از پروژه ها به موضوع فناوری و دانش بنیان اختصاص یافته است
استاندار زنجان بیان اینکه زنجان به عنوان شهر ملیله جهانی نام گرفته است،متذکر می شود: باید این نام و عنوان خود را بیشتر نشان داده و نمود پیدا کند و بهترین اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

فرصت مهم زنجان در توسعه صادرات غیرنفتی/ موانع پروژه های جهش تولید رفع می شود

حقیقی با بیان اینکه امروز دنیای اقتصاد و فناوری است، ادامه می دهد: امسال بیش از ۵۰ درصد از پروژه ها به موضوع فناوری اختصاص یافته است و  باید بیشتر مورد تاکید و توجه قرار گیرند. 

وی با بیان اینکه از ۲۶ پروژه جهش تولید استان حدود ۱۲ پروژه به بهره برداری رسیده است،می افزاید: هفت پروژه دیگر نیز تا پایان شهریور امسال افتتاح می شود و هشت پروژه باقیمانده هم پیشرفتهای قابل توجهی دارند. 

۱۶۲ میلیون دلار ساخت داخل در زنجان انجام شده است
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه درصد خوبی از ساخت داخل کشور را استان زنجان به خود اختصاص داده است،می گوید: طی سال گذشته بیش از ۱۶۲ میلیون دلار ساخت داخل در استان انجام شده است.

با تلاش خوب سرمایه گذاران و حمایت استاندار و شبکه بانکی ساخت داخل در این استان بیش از ۲۴۵ درصد بیشتر از هدف گذاری محقق شده و در سال جاری هم برای تحقق سعار سال نهضت ساخت داخل در استان با مدیریت و برنامه ریزی کارشناسی قوت می گیرد

ناصر فغفوری با بیان اینکه هدف گذاری بیش از ۶۶ میلیون دلار برای ساخت داخل بود، می گوید: با تلاش خوب سرمایه گذاران و حمایت استاندار و شبکه بانکی ساخت داخل در این استان بیش از ۲۴۵ درصد بیشتر از هدف گذاری محقق شده و در سال جاری هم برای تحقق شعار سال هم نهضت ساخت داخل در استان با مدیریت و برنامه ریزی کارشناسی قوت می گیرد.

۶ پروژه در زنجان افتتاح می شود
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد پروژه‌های امسال به  مربوط به بخش فن آوری و دانش بنیان  است،بیان می کند: نهضت ساخت داخل مورد توجه در اجرای پروژه‌های اقتصادی است. 

پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری در بخش‌های مختلف اجرا خواهد شد، ۶۸ عنوان پروژه احصا و در نهایت ۱۰ عنوان در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تایید شد و به استان ابلاغ شده است

فرصت مهم زنجان در توسعه صادرات غیرنفتی/ موانع پروژه های جهش تولید رفع می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی طی سال جاری در بخش‌های مختلف اجرا خواهد شد،عنوان می کند: ۶۸ عنوان پروژه احصا و در نهایت ۱۰ عنوان در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تایید شد و به استان ابلاغ شده است.

رامین میرزایی با بیان اینکه از این تعداد پنج پروژه مربوط به سازمان صنعت و معدن و تجارت و پنج پروژه برای جهاددانشگاهی، دانشگاه زنجان، میراث فرهنگی و پارک علم و فناوری است که اجرا می شود،می گوید: منابع یارانه ای در قالب تسهیلات هنوز به این پروژه‌ها اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه ۲۶ پروژه جهش تولید در سال گذشته تعریف شد، ادامه می دهد: ۱۲ پروژه مربوط به سازمان صنعت،معدن و تجارت بود و ۹ پروژه از پروژه‌های جهش تولید افتتاح شد که ۴۲ درصد پروژه‌های جهش تولید استان را شامل می‌شود و تا پایان فروردین ماه ۶ پروژه افتتاح  می شود.

بی شک ارتقای تولید داخلی با اجرای پروژه های جهش تولید و اقتصاد مقاومتی محقق می شود و باید موانع بر  سر راه اجرای این پروژه ها بیشتر مورد تاکید و توجه قرار گیرد. 

کد خبر: ۸۳٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha