۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
«ال جی و سامسونگ» صنایع داخلی ما را دور زدند| مزیت بالایی در تولید لوازم خانگی بومی داریم
عضو کمیسیون صنایع مجلس درگفتگو با بازار:

«ال جی و سامسونگ» صنایع داخلی ما را دور زدند| مزیت بالایی در تولید لوازم خانگی بومی داریم

ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اساسا بازار داخلی ایران به شرطی در اختیار دو شرکت قرار داده شد که آنها بیایند و نسبت به سرمایه گذاری مستمر خارجی اقدام کنند.

مجتبی ایزدخواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حواشی بازگشت شرکت های ال جی و سامسونگ به کشور گفت: کشور کره جنوبی و شرکت های «الی جی و سامسونگ» بدقولی بزرگی از ابتدای فعالیت خود با ایران داشته اند.

وی افزود: اساسا بازار داخلی ایران به شرطی در اختیار دو شرکت قرار داده شد که آنها بیایند و نسبت به سرمایه گذاری مستمر خارجی اقدام کنند. حتی این شرکت ها اقدام به خرید زمین برای شروع فعالیت خود کردند اما هیچ گاه این مسئله به ایجاد خط تولید در کشور مبدل نشد و بعضا حتی دو شرکت «ال جی و سامسونگ»صنایع داخلی ما را دور زدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: به عنوان مثال این شرکت ها در زمینه تلویزیون سازی، به اسم اینکه قرار است به ما تکنولوژی و تجهیزات بدهند، نهایتا طرح های به روز خود را از راه رسمی و قاچاق به بازار می رساندند و تولید داخلی ما هم به نوعی دور زده می شد لذا از این جهت، سیاست مناسبی از سوی دولت در این حوزه اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه شرکت های ال جی و سامسونگ باید بدقولی خود به بازار ایران را جبران کنند، بیان داشت: اگر قرار است عمده بازار داخل در اختیار این شرکت ها باشد،باید تمهیداتی برای آن در نظر گرفته شود.

ایزدخواه با بیان اینکه در حال حاضر ما مزیت بالایی برای تولید لوازم خانگی بومی و داخلی داریم، تاکید کرد: البته ممکن است در حوزه تکنولوژی با شرکت های بزرگ هم همکاری داشته باشیم با این حال با توجه به بروز تحریم ها هم اکنون بهترین فرصت برای احیای صنایع لوازم خانگی ایجاد شده است که باید مدنظر قرار دهیم. 

ایزدخواه با بیان اینکه به طور قطع نباید تولید داخل ضربه بخورد بیان داشت: ما در تولید لوازم خانگی شرکت و خدمات داریم و البته این شرکت ها باید از پراکندگی زیاد که به صرفه نیست، بیرون بیایند.

کد خبر: ۸۳٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha