۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
۶۵ میلیارد تومان تسهیلات از خط ۸ مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین توزیع شد
رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

۶۵ میلیارد تومان تسهیلات از خط ۸ مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین توزیع شد

قزوین- رئیس جهادکشاورزی قزوین گفت: طی سال گذشته ۶۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان تسهیلات در قالب خط ۸ مکانیزاسیون کشاورزی در بین بهره برداران بخش کشاورزی این استان توزیع شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه در این باره اظهار کرد: این طرح در راستای خرید ماشین آلات و به منظور توسعه و تقویت مکانیزاسیون محصولات کشاورزی اجرا شده است.

وی افزود: این میزان تسهیلات به ۵۵۹ دستگاه انواع ماشین آلات ‌کشاورزی در سطح  استان تخصیص داده شده است.

به گفته وی؛ با تخصیص این تسهیلات، ضریب مکانیزاسیون به میزان ۰.۹۷ درصد اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در راستای طرح ملی شماره‌گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی و با هدف شناسنامه دارکردن اینگونه ماشین آلات و همچنین هویت بخشی و سامان دهی ناوگان ماشین آلات خودگردان کشاورزی در سال گذشته برای ۷هزار و ۷۸۴دستگاه ماشین آلات کشاورزی پلاک صادرشده است.

خمسه اظهار داشت: طی این بازه زمانی، نظارت بر فعالیت کمباین‌های برداشت غلات بومی و مهاجر به تعداد ۶۰۵ دستگاه و با هدف کاهش ضایعات برداشت در سطح ۱۸۹هزار و ۴۰۰هکتار از مزارع گندم  و جو استان انجام شده است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح، استان قزوین با ریزش ۲.۲ درصد رتبه دوم کشوری را از لحاظ کاهش ضایعات به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ارتقای ضریب مکانیزاسیون به میزان ۹صدم درصد اسب بخار در هکتار، شماره گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی به تعداد ۳هزار و۳۲۶دستگاه و نظارت برفعالیت کمباین‌های برداشت غلات به تعداد۶۲۰ دستگاه را از مهمترین برنامه های این سازمان درحوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال جدید ذکر کرد.

خمسه یادآور شد: در سال ۹۸ ضریب مکانیزاسیون ۱.۷۹ صدم اسب بخار در هکتار بود که در پایان سال ۹۹ این میزان به ۱.۸۸ صدم اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

کد خبر: ۸۳٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha