۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
برداشت حبوبات دیم در خراسان شمالی کاهش یافت
بر اثر کاهش شدید بارندگی‌ها؛

برداشت حبوبات دیم در خراسان شمالی کاهش یافت

بجنورد- سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها در سال زراعی جاری از کاهش چشم‌گیر برداشت حبوبات دیم در این استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، پژمان شهابی با اشاره به کاهش برداشت حبوبات در سال جاری در استان گفت: حتی پیش‌بینی می‌شود برداشت محصول حبوبات دیم در برخی از مناطق استان به صفر برسد.

وی افزود: در مناطقی که کشاورزان بتوانند از مزارع دیم خود محصول برداشت کنند شاید رقم برداشت محصول به ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم برسد.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: تولید حبوبات در بخش آبی در استان طی امسال شاید بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

شهابی بابیان اینکه ۱۵ هزار و ۴۴۶ هکتار سطح مزارع حبوبات دیم و آبی این استان است، اظهار داشت: تولید در این مزارع به‌طور میانگین در سال‌هایی که بارندگی مناسبی وجود داشته باشد به ۱۱ هزار و ۴۲۰ هکتار می‌رسد.

وی اظهار کرد: در خراسان شمالی سطح زیر کشت نخود آبی ۶۰ هکتار و نخود دیم ۴۶ هکتار است و سطح زیر کشت لوبیای آبی یک هزار و ۹۶۰ هکتار بوده و در بخش دیم لوبیا کشت نمی‌شود.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سطح زیر کشت عدس آبی را ۱۶ هکتار و عدس دیم را ۸۷.۲۰ هکتار و سایر حبوبات در بخش آبی و دیم ۸۷ هکتار اعلام کرد.

کد خبر: ۸۳٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha