۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
محدودیت پذیرش مسافر آسیب سنگینی به شرکت‌های حمل و نقل زده است
وزیر راه و شهرسازی:

محدودیت پذیرش مسافر آسیب سنگینی به شرکت‌های حمل و نقل زده است

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این وزارتخانه همه مصوبات ستاد ملی کنترل بیماری کرونا را رعایت کرده است، گفت: محدودیت پذیرش مسافر آسیب سنگینی به شرکت‌های حمل ونقل زده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۸۰۰ واحدی شهید سردار سلیمانی واوان در جمع خبرنگاران، درباره میزان تطابق عملکرد این وزارتخانه با درخواست های وزارت بهداشت گفت: به صراحت اعلام می‌کنم، حتی یک درخواست وزارت بهداشت در مورد پرواز وجود ندارد که ما اجرا نکرده باشیم. هر چه که اعلام کردند و ستاد ملی کنترل بیماری کرونا تصویب کرده است را ما اجرا کردیم.

وی ادامه داد: موضوع مهمی که وجود دارد این است که پروازهای بین‌المللی تحت معاهدات دوجانبه و چند جانبه هستند. برای قطع آن‌ها باید تشریفات حقوقی و قانونی انجام شود.   اما ما در این مورد مطابق ضوابط وزارت بهداشت و ستاد ملی کنترل بیماری کرونا عمل کردیم. به عنوان مثال، بنا به درخواست، پروازهای انگلستان متوقف شدند و ۳ روز پیش نامه نوشتند که وضعیت انگلیس تغییر کرده، بنابراین پروازها به وضعیت قبل باز خواهد گشت و با در دست داشتن تست منفی کرونا، مسافر می‌تواند بین دو کشور رفت وآمد کند.

اسلامی در ارتباط با محدودیت پذیرش مسافر در ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: از آبان ماه سال گذشته، اعلام کردند ظرفیت هواپیما ۶۰ درصد و اتوبوس و قطار ۵۰ درصد باشد. هیچ کجای دنیا این پروتکل اجرا نشده است. فقط ایران است که به این شکل عمل می‌کند و ما به آن پایبند بوده‌ایم. شرکت‌ها از این موضوع آسیب سنگین دیدند و اکنون هزینه و درآمد آن‌ها با هم همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: ما این شرایط را به خاطر سلامت جامعه به بخش حمل ونقل کشور تحمیل کردیم و پای آن هم ایستاده‌ایم و اگر یک یا دو مورد تخلف بوده حتما برخورد شده و این برخوردها ادامه خواهد داشت. مانند اتوبوسی که مسافران را بدون ماسک سوار کرد و یک شخص در آن می‌گفت در حرم ماسک نزنید. آن اتوبوس و آن شرکت جریمه شدند. امیدوارم آن کسانی که مسئولند، در مورد آن شخص که خلاف پروتکل و منویات مقام معظم رهبری اقدام کرده تصمیم بگیرند. ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و کوتاهی نخواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با کلیپی که در فضای مجازی در مورد پرواز هواپیمای قشم ایر با مسافران ایستاده منتشر شده است، گفت: آن هواپیما حداقل با ۱۲ صندلی خالی پرواز کرد.

وی افزود: در واپسین لحظات هواپیمای ایرباس A۳۲۰ دچار نقص فنی شده و هواپیمای ذخیره شرکت یک فروند Rj بوده است. در فرودگاه شرکت از مردم خواهش و التماس کرده است که حدود ۲۲ نفر از پرواز انصراف دهند که از حد مجاز سوار شدن، یعنی ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما تخطی نکنند. متاسفانه تعداد قلیلی از مسافران پذیرفتند که من از آن‌ها سپاسگذارم. تعدادی به دلایلی نپذیرفتند و هواپیما به جای ۶۰ درصد، با ۸۰ درصد ظرفیت پرواز کرده است. این مساله اجتناب ناپذیر بوده، اما به قشم ایر تذکر داده شده است.

کد خبر: ۸۳٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha