۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
۹ سد لاستیکی در مازندران احداث شده است
معاون آب منطقه‌ای مازندران:

۹ سد لاستیکی در مازندران احداث شده است

جویبار- داودیان، معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به ساخت ۹ سد لاستیکی در استان گفت: برای سد لاریم ۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

داودیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سد لاستیکی لاریم در جویبار امروز با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو افتتاح شده است، افزود: این سد نهمین سد لاستیکی بوده که در استان احداث شده است.

وی افزود: سدهای لاستیکی در دشت ها برای جلوگیری از تداخل آب شور و شیرین احداث می شود و با ایجاد مخازنی برای بهره برداری در حوزه کشاورزی کاربرد خواهد داشت.

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: سد لاستیکی لاریم حدود یک میلیون مترمکعب آب را ذخیره سازی می کند و این ذخیره می تواند چهار میلیون مترمکعب قابلیت تنظیمی داشته باشد.

داودیان تصریح کرد: سد لاستیکی به رغم سادگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و حدود چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی حاشیه دریاچه را مشروب می کند.

وی افزود: برای ساخت این سد لاستیکی ۱۸.۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده که به نسبت هزینه های بزرگ، پایین است درحالی که می تواند مطلوبیت خوبی برای کشاورزی داشته باشد.

معاون آب منطقه ای مازندران درباره سرمایه گذاری صورت گرفته در سد لاریم گفت: برای ساخت این سد از منابع عمومی هزینه شده است و حدود دو هزار شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می کند.

داودیان درباره مشخصات فنی سد نیز گفت: این سد لاستیکی به عرض ۳۷ متر و ۹.۵ متر ارتفاع آن است.

کد خبر: ۸۳٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha