۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
قیمت جهانی طلا افت کرد

قیمت جهانی طلا افت کرد

با افزایش سود اوراق و امیدهای بهبود اقتصادی، قیمت طلا افت کرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز سه شنبه با افزایش سود خزانه داری آمریکا و خوش بینی در مورد بازگشت سریع اقتصادی که قیمت ها را بیشتر تحت فشار قرار می دهد، طلا سقوط کرد. هر اونس طلای اسپات با ۰.۳ درصد افت به ۱۷۲۸.۱۵ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۷۲۹.۱۰ دلار در هر اونس رسید.

روز سه شنبه سود خزانه داری در ایالات متحده پس از حراج موفق اوراق سه ساله و پیش از انتشار اطلاعات مهم این هفته شامل تورم قیمت مصرف کننده، بالاترمانده است. فروش خزانه داری ۲۷۱ میلیارد دلار برای بدهی جدید و گزارش تورم در این هفته می تواند به آرامش اخیر بازار اوراق قرضه پایان دهد و رشد مجدد سود را تقویت کند. سود بالاتر اوراق قرضه، هزینه نگهداری شمش را که هیچ بازدهی ندارد، افزایش می دهد.

اریک روزنگرن، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون گفت: ممکن است اقتصاد ایالات متحده در نتیجه سیاست های پولی و مالی امسال تغییر اساسی داشته باشد، اما بازار کار هنوز فضای زیادی برای رشد دارد. معاملات درسهام های آسیا از بازارهای ایالات متحده پیشی گرفت.

نقره با کاهش ۰.۶ درصدی به ۲۴.۶۹ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد افت به ۲۶۷۲ دلار و ۳۰ سنت رسید. پلاتین با افت ۰.۶ درصدی به ۱۱۶۳.۵۷ دلار رسید.

کد خبر: ۸۳٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha