۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حذف شود!
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حذف شود!

پناهی زاده، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از کارکرد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: وقتی این سازمان کارکردی ندارد بهتر است که حذف شود.

به گزارش بازار، بیژن پناهی زاده، معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن مخالفت با ادغام وزارت بازرگانی در وزارت صمت گفت: بخش معدن باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا و با محیط زیست و منابع طبیعی به یک وزارتخانه تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر بخش معدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت دچار مشکل شده و در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست نیز با معضلات فراوانی روبروست و بهره وری کافی وجود ندارد.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه قانون معادن و بخشنامه های خلق الساعه به شدت معدن کاران را اذیت می کند گفت: ما دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن را ادغام کردیم تا مشکلاتی مانند واردات بی رویه حل شود اما باز هم مشکلات دیگری از جمله چند نرخی بودن ارز ایجاد شد.

پناهی زاده چندنرخی بودن ارز را ناشی از تحریم ها دانست و گفت: وقتی ما نمی توانیم ارز را به داخل کشور بیاوریم مجبوریم در برخی موارد ارز یارانه ای اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: از منظر بخش تولید، اگر جداسازی انجام شود قطعاً به محض لغو تحریم ها دوباره با هجمه زیادی از واردات کالاهای مشابهی که در داخل تولید می شود مواجه خواهیم شد و این همه زحمت در ده سال اخیر بی فایده خواهدشد.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ما حداقل در استانها می توانستیم بخش بازرگانی را را داشته باشیم و یا اینکه سازمان توسعه تجارت را قوی تر کنیم و گمرک هم با این سازمان لینک شود.

پناهی زاده با بیان اینکه تشکیل دوباره وزارت بازرگانی هزینه های بسیار زیادی را به کشور تحمیل می کند گفت: می توان عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت را با دادن اختیارات به یک قائم مقام قوی و حمایت از سازمان توسعه تجارت اصلاح کرد.

وی با انتقاد از کارکرد سازمان حمایت از مصرف کننده گفت: وقتی این سازمان کارکردی ندارد بهتر است که حذف شود و به جای آن اختیارات را به سازمان توسعه تجارت واگذار کنیم.

پناهی زاده از انحصار در حوزه تولید خودرو نیز انتقاد و بیان کرد: بنده معتقدم که در سایر بخش های تولید باید ارز ارزان قیمت را در اختیار تولیدکننده قرار دهیم و مواد اولیه مورد نیاز آن ها را با کمترین قیمت ممکن تأمین کنیم.

احیای وزارت بازرگانی در آستانه انتخابات اشتباه است
علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی ایران درمورد تشکیل دوباره وزارت بازرگانی را نیازمند یک کار کارشناسانه و دقیق دانست و گفت: در حال حاضر ما در مقطع حساس انتخابات قرار گرفتیم و خطر این موضوع هم این است که کاندیدا از این داستان به نفع خودشان استفاده کنند.

وی ضمن مخالفت با تشکیل مجدد وزارت بازرگانی در این مقطع زمانی نزدیک به انتخابات افزود: ما در حال حاضر به عنوان یک صادرکننده و فعال اقتصادی به ویژه در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی یتیم ترین و بی وزیرترین بودیم درحالیکه هر کدام از این تغییرات، تکانه های شدیدی را در حوزه صادرات و کل اقتصاد کشور رقم زد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از رانت های دولتی و سیاست گذاری های غلط در حوزه مرغ و غیره گفت: در سال رفع موانع تولید خوب است که سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حذف شوند تا مملکت هم یک نفسی بکشد.

شریعتی تأیید وزرای اخیر صمت از سوی مجلس را دچار مشکل خواند و گفت: مجلس باید برنامه های کسانی را که رأی اعتماد می گیرند حتماً مطالعه کند و به صورت کارشناسی شده آن ها را تأیید کند.

وی از سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز انتقاد کرد و گفت: با این ارزها فقط یک عده سود بردند و الان هم خیلی از افرادی که گذشته در بدنه وزارت بازرگانی های قبلی بودند نهاده وارد می کنند.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه جداسازی و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی موجب سردرگمی خواهدشد گفت: دولت و مجلس برای دخالت در امور کشور رقابت می کنند درحالیکه دولت باید در حوزه سیاست گذاری کلان کار کند و مجلس هم وظایف خودش را به نحو احسن انجام دهد و صلاحیت وزرا را به دقت بررسی کند.

شریعتی از عملکرد ضعیف ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده انتقاد و تأکید کرد: این دو نهاد باید جمع شوند و یک نهاد مستقلی نظارت کند.

کد خبر: ۸۳٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha