۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
بورس کم کم مثبت خواهد شد
مدیرعامل کارگزاری سینا:

بورس کم کم مثبت خواهد شد

ملماسی معتقد است: با پیشرفت اوضاع و مشخص شدن فضای سیاسی کشور شرایط بازار مناسب می شود.

حمیدرضا پیرهادی؛ گروه بورس: رامین ملماسی، مدیرعامل کارگزاری سینا در گفت وگو با خبرنگار «بازار» ضمن تحلیل روند امروز بورس بیان کرد: اتفاقاتی که این روزها در بازار رخ می دهد به اعتقاد من به هیچ وجه به بحث های تخصصی و کارشناسی برنمیگردد و بیشتر تحت تاثیر رفتارهای مالی و هیجانات برای فروش است که در بازار شکل گرفته است که آن هم به دلیل عدم اطمینانی است که سرمایه گذاران به آینده بازار دارند. به دلیل اینکه بیشتر متغییرهای آینده ناشناخته هستند این عدم اطمینان را تشدید می کند و موج فروش ها را تقویت می کند.

وی تصریح کرد: اگر از نظر تحیلی تخصصی بازار نگاه کنید به عنوان مثال P/E عمده شرکت های بزرگ در بازار در حدود ۵ یا ۶ است. اما بخش هیجانات رفتاری موضوعی است که خیلی تحت تاثیر عوامل خارج از بازار است.

ملماسی افزود: به طورمثال گفتمان هایی که افراد سیاسی مثل دولت و مجلس دارند و اتفاقاتی که در سطح کلان مملکت در حال وقوع است تاثیر بسزایی دارد. متاسفانه این بازار مبتلابه شده است و بیشتر از این بخش در حال لطمه دیدن است.

مدیرعامل کارگزاری سینا ادامه داد: ضمن اینکه این روزها شاهد یک بازار نو ظهور در ایران به اسم بازار رمز ارزها هستیم و به دلیل شرایطی که در دنیا پیش آمده و رمز ارزها در حال توسعه هستند و به هرحال سرمایه گذاران هم به دنبال بازدهی هستند، پرطرفدار شده است. به خصوص اینکه سرمایه گذاران در ایران به دنبال بازدهی های بسیار کوتاه مدت هستند.

این کارشناس مالی خاطرنشان کرد: زمانی که در دنیا حرف از سرمایه گذاری می شود سرمایه گذاری های ۳ تا ۵ سال را کوتاه مدت می دانند اما در ایران زمان ۲ یا ۳ ماه برای یک سرمایه گذار بسیار زمان طولانی محسوب می شود و همین مسئله باعث شده است یک بخشی از نقدینگی به سمت این بازار برود.

ملماسی می گوید که البته با پیشرفت اوضاع و مشخص شدن فضای سیاسی کشور شرایط بازار مناسب می شود. زیرا متغییرهایی که در بازار داریم به موضوعات داخلی بازار مربوط نیست.

مدیرعامل کارگزاری سینا درانتها ابرازکرد: البته خیلی از کارشناسان این روزها به بحث دامنه نوسان حساس شده اند اما به نظر من موضوعاتی که این روزها از بیرون بازار سرمایه بر شرایط بازار اثر گذار است به مراتب بیشتر از این موضوعات داخلی بازار است.

کد خبر: ۸۳٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha