۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در مهرگان ساخته می شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین:

یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در مهرگان ساخته می شود

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در مهرگان قزوین ساخته می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  اظهار داشت: یکی از مهم ترین اولویت های جمهوری اسلامی در سالهای پس از انقلاب تامین مسکن و تهیه سکونتگاه مناسب و ایمن برای مردم بوده است که بر همین اساس تاکنون طرح ها و پروژه های زیادی برای تامین مسکن مورد نیاز مردم اجرایی شده است.

وی گفت: بر اساس پایش های انجام شده در حال حاضر نزدیک به ۲۲ هزار خانوار در استان قزوین فاقد مسکن هستند که با اجرای طرح مسکن ملی و تکمیل پروژه های نیمه کاره مسکن در استان قزوین بخشی از این نیاز پاسخ داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در حوزه مسکن مهر بیش از ۵ هزار و ۵۲۹ واحد را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت احداث و به مردم تحویل کرده است.

گونجی خاطرنشان کرد: در آخرین ارزیابی های انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در حوزه تحویل مسکن مهر به مردم توانست رتبه نخست کشور را کسب کند.

وی افزود:  همچنین با اجرای طرح مسکن ملی به استان قزوین ۴ هزار و ۳۵۰ واحد اختصاص یافت که از این میزان ۳ هزار و ۱۴۵ متقاضی ثبت نام خود را نهایی کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: عملیات ساخت یک هزار و ۲۳۵ واحد از واحدهای مسکن ملی در استان قزوین آغاز شده است.

۶۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار قزوین دارای طرح هادی هستند
گونجی عنوان کرد: طرح هادی در ۶۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین اجرایی شده است که بیش از ۴۷۱ روستا را تحت پوشش قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات اجرای طرح هادی در ۷۸ روستای استان قزوین در حال اتمام است که از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن در استان قزوین تا کنون یک هزار و ۱۶۳ طرح هادی در استان تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین دارای طرح هادی هستند که پیش بینی می شود در سال جاری نیز اجرای ۱۰۹ طرح هادی روستایی در استان قزوین تکمیل شود.

۵۳ درصد از واحدهای مسکن روستایی استان قزوین مقاوم سازی شده اند
مجید کشاورز معاون روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه در خصوص اجرای طرح های نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان قزوین  اظهار داشت: در حوزه بازسازی و مسکن روستایی ما پیگیر دو مقوله اصلی ساخت مسکن روستایی و نوسازی و بهسازی ساختمان هایی که در اثر حوادث آسیب میبینند و نیاز به بازسازی دارند، هستیم که در هر دو حوزه فعالیت هایی در حال اجراست.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما حدود ۹۹ هزار واحد مسکونی روستایی دارای سکنه دائم داریم که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده است که در مجموع میتوان گفت ۵۳ درصد واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده است.

معاونت روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین افزود:  ساکنین روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت میتوانند از اعتبارات ۵۰ میلیون تومانی با تنفس ۳ ساله و سود ۵ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله برای ساخت واحدهای مسکونی بهره مند شوند.

کشاورز تصریح کرد: میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در کشور ۴۶ درصد و در استان قزوین ۵۳ درصد بوده است که نشان از عملکرد و تلاش جدی استان قزوین در نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به ۳۶۵ واحد شهری و روستایی طی حوادث آسیب دیدند که با تخصیص اعتبارات در حال بهسازی این واحدها هستیم که علاوه بر ۵۵ میلیون وام از رقم ۲۵ میلیون تومانی بلاعوض نیز بهره مند شده اند.

کد خبر: ۸۳٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha