۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
تورم به قاچاق چوب رونق داد
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تورم به قاچاق چوب رونق داد

چالوس- منصور، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها گفت: رشد نیاز صنایع چوبی، افزایش قیمت چوب، توقف بهره برداری و بیکاری ها سبب بروز قاچاق شده است.

مسعود منصور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به محلول پاشی و مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری هایی که منجر به از بین رفتن شمشادستان های شمال شدند، افزود: همچنین اقدام به تولید نهال های شمشاد شده تا نسبت به جایگزینی آن در جنگل اقدام کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر می توانیم مدعی باشیم که بحران قابل توجهی در شمشادستان ها نداریم ولی این عرصه ها دچار آسیب جدی شدند و امیدواریم با نهال کاری هایی که صورت می گیرد و کنترل بیولوژیک شاهد بروز آفت نباشیم.

وی با اشاره به کاهش قاچاق چوب در شمال گفت: رشد نیاز صنایع چوبی، افزایش قیمت چوب، توقف بهره برداری و بیکاری ها سبب بروز قاچاق شده است ولی در سال گذشته کشفیات ۳۰ درصد رشد یافته است.

منصور با بیان اینکه جنگل های هیرکانی به حوزه های آبخیز تقسیم شده است، از تجهیز نیروها و یگان حفاظت جنگل ها خبر داد و گفت: اقدام حفاظتی و نصب دوربین در مناطق بحرانی سبب کنترل و مهار قاچاق شده است.

رئیس سازمان جنگل ها با اشاره به رشد پنج درصدی و ۱.۵ میلیون هکتاری سطح جنگل های کشور گفت: متاسفانه تخریب در داخل جنگل ها سبب تنک شدن عرصه های جنگلی شده است.

کد خبر: ۸۳٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha