۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
ماسک و دستکش در رشت کمبود داریم/ تعطیلی بازارهای محلی
فرماندار رشت:

ماسک و دستکش در رشت کمبود داریم/ تعطیلی بازارهای محلی

رشت - فرماندار رشت، کمبود ماسک و دستکش را از مهمترین مشکلات فراروی در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس اعلام کرد.

به گزارش بازار، میر شمس مؤمنی زاده در هفتمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا رشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: جلسات متعددی در زمینه مقابله با ویروس کرونا در شهر برگزار شده است.

مؤمنی زاده در ادامه به کمبود بر اقلام بهداشتی به ویژه مواد ضدعفونی کننده نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه علارغم تولید شرکت‌ها و تلاش دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع مناسبت این اقلام هنوز در این زمینه شاهد عملکرد مناسب نیستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر ما کمبود ماسک و دستکش است، تأکید کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده و امیدواریم این کمبودها نیز برطرف شود.

فرماندار رشت در ادامه بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات، گفت: ایجاد تجمع و جمع شدن مردم در یک مکان سبب افزایش شیوع این ویروس می‌شود در همین راستا تمام بازارهای محلی، فرهنگی، مدارس، سینماها و اماکن گردشگری تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان و شهرستان رشت با توجه به شرایط موجود پذیرای هیچ مسافر و مهمانی ندارد، افزود: عده‌ای با عدم توجه به هشدارها و توصیه‌های روزهای گذشته برای سفر نکردن به استان گیلان سبب ایجاد مشکلاتی برای مسئولان استان شده است.

مؤمنی زاده ادامه داد: متأسفانه هنوز برخی از شهروندان این ویروس را جدی نگرفته و به جای ماندن در خانه در معابر و اماکن عمومی حضور یافته و باعث ادامه چرخه انتقال این ویروس می‌شوند.

فرماندار رشت به برخورد جدی با نانوایی‌هایی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اشاره و اظهار کرد: گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی و خیابان‌های و مراکز درمانی و بهداشتی در رشت طی روزهای گذشته با شدت بیشتری ادامه یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در روزهای آینده از بین بردن چرخه انتقال این ویروس است، افزود: تعطیلی بازارهای هفتگی در رشت به صورت جدی دنبال می‌شود در صورت مشاهده هر تخلفی برخورد خواهد شد

کد خبر: ۸٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha