۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
پروژه رصد تغییرات در جنگل های کشور عملیاتی می شود
رئیس سازمان جنگل ها:

پروژه رصد تغییرات در جنگل های کشور عملیاتی می شود

چالوس- رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پروژه رصد تغییرات و پایش هوایی در تمامی عرصه های جنگلی کشور عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، مسعود منصور صبح دوشنبه در مراسم راه اندازی سامانه برخط و رصد هوایی جنگل های هیرکانی در سازمان جنگل های چالوس بر لزوم بهره گیری از فناوری های نوین در عرصه های جنگلی تاکید کرد و گفت: مرکز نوآوری و فناوری در سازمان جنگل ها تشکیل شده است.

وی با اظهار اینکه باید فناوری ها را وارد چرخه حفاظت کنیم، افزود: اولین پروژه مشترک، پایش تغییرات جنگل ها بوده که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می شود.

وی ادامه داد: پروژه مشترک تغییرات جنگل ها در حال اجرا است و در اولین فاز این طرح به طول ۱۰۰ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در مازندران عملیاتی شده است.

منصور با بیان اینکه پروژه تغییرات جنگل ها قابل تعمیم در کل کشور است، یادآور شد: صحت گزارش، کاهش هزینه و زمان، رصد دقیق و پایش مناسب از مهمترین اهداف راه اندازی سامانه برخط و هوایی است و برای این پروژه شش ماه کار مطالعاتی شده است.

رئیس سازمان جنگل ها با عنوان اینکه هر چه تغییر و تخریب کمتر باشد، ارزیابی از عملکرد اداره کل مثبت تر خواهد بود، گفت: استفاده از علم دانش بنیان و حراست از جنگل همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی از ادارات کل منابع طبیعی خواست تا نسبت به اجرایی شدن طرح پایش و رصد هوایی در استان های دیگر اقدام کنند و گفت: مرکز دیسپاچینگ و مانیتورینگ باید در سازمان جنگل های چالوس مجهز و مستقر شود.

کد خبر: ۸۳٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha