۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی
در چالوس کلید خورد؛

پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی

چالوس- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: سامانه برخط و پایش و رصد هوایی جنگل های هیرکانی به طول ۱۰۰ کیلومتر برای اولین بار در کشور در مازندران رونمایی شد.

حسن خیریان پور در حاشیه راه اندازی پایش و رصد هوایی جنگل های هیرکانی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر بهره گیری از فناروی نوین برای حفاظت و صیانت از جنگل اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در استان مازندران اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از ذخایر نیازمند بهره گیری از فناوری نوین هستیم، تصریح کرد: اگر در جایی آفت، آتش سوزی وجود دارد با بهره گیری از سامانه های پیشرفته می توان رصد و پایش کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نقش سامانه هوایی را در جلوگیری از قاچاق و تخریب جنگل موثر دانست و گفت: پایش اطلاعات و تصمیم گیری به هنگام در انجام عملیات تاثیرگذار است.

خیریان پور با اشاره به طرح تنفس جنگل یادآور شد: برای عملیاتی شدن شعار سال جاری و تامین مواد اولین ۲۳۰ واحد صلولزی چوب و کاغذ باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

معاون استاندار مازندران بر لزوم توسعه طرح زراعت چوب در استان مازندران تاکید کرد و گفت: سال قبل تمرکز ویژه ای بر طرح زراعت چوب صورت گرفته است.

به گزارش بازار سامانه برخط و پایش هوایی جنگل های هیرکانی شمال به طول ۱۰۰ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر از شرق نوشهر تا جنگل های  آمل را پوشش می دهد.

کد خبر: ۸۳٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha