۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
۱۸۰ هزار تن نهاده برای کشت بهاره در کردستان نیاز است
معاون سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

۱۸۰ هزار تن نهاده برای کشت بهاره در کردستان نیاز است

سنندج- احمدی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۸۰ هزار تن نهاده برای کشت بهاره طی سال زراعی جاری در این استان مورد نیاز است.

محمدصالح احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه سطح زیر کشت بهاره محصولات کشاورزی استان در سال زراعی جاری ۱۶۵ هزار هکتار است، اظهار داشت: برای کشت این میزان سطح ابلاغی ۱۸۰ هزار تن نهاده اعم از بذر و کود و سموم شیمیایی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از نهاده‌های مورد نیاز استان برای کشت بهاره تامین شده است، اضافه کرد: از میزان مذکور ۵۰ هزار تن آن مربوط به بذور اصلاح شده، ۳۰ هزار تن سموم، آفت کش و حشره کش و ۱۰۰ هزار تن هم کود است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه کشت بهاره محصولات کشاورزی در استان از اسفند سال گذشته آغاز و تا خرداد سال جاری ادامه دارد،افزود: نخستین کشت بهاره در استان مربوط به نخود است که در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان کشت شده است.

احمدی با اشاره به اینکه عدس، ذرت و چغندرقند از دیگر محصولاتی هستند که در بهار امسال در استان کشت شدند، گفت: آخرین محصولی که در خرداد ماه در اراضی کشاورزی استان کشت می شود، سیب زمینی است.

وی اظهار داشت: کردستان یکی از قطب های تولید سیب زمینی در کشور است که براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی امسال هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به زیرکشت این محصول می رود.

کد خبر: ۸۳٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha