۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
نسل جدید «کیا اسپورتیج» چه ویژگی‌هایی دارد؟
باز طراحی کراس‌اوور خوشنام کره‌ای

نسل جدید «کیا اسپورتیج» چه ویژگی‌هایی دارد؟

به تازگی تصاویر جاسوسی از نسل جدید اسپورتیج منتشر شده، این خودرو به طور استاندارد به یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم ۲۵۰۰سی‌سی و ۱۸۷ اسب‌بخار قدرت مجهز شده است.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی تصاویر و ویدیویی جاسوسی از نسل جدید کیا اسپورتیج منتشر شده است. در این تصاویر چهره جدید این نسل از کراس اوور کره‌ای به وضوح قابل رویت بوده و خط مشی طراحی کیا برای محصولات آینده را نمایان می‌کند.

در نگاه اول، می‌توان به طراحی منحصر به فرد چراغ‌های جلو اسپورتیج دقت کرد که دارای چراغ‌های به صورت عمودی در یک محیط ذوزنقه‌ای است. فریم چراغ‌ها دارای لبه داخلی و گرافیک به روز برای افزایش زیبایی در طراحی است. کیا در نسل جدید اسپورتیج از یک جلوپنجره عریض و البته مشبک استفاده کرده، هرچند که یک ورودی دیگر هوا بالاتر از جلوپنجره نصب شده، اما آنچه بیشتر خودنمایی می‌کند عریض بودن سطح جلوپنجره است.
مه‌شکن‌های این خودرو در داخل یک کانال ورودی هوا طراحی شده و اسپویلری برای بهبود عملکرد آیرودینامیک خودرو در سپر جلو تعبیه شده است.

باتوجه به مدل‌های اخیر کیا، می‌توان انتظار داشت که طراحی داخل کابین این خودرو چشمگیر و البته به روز باشد. محصولات جدید این خودروساز اغلب مجهز به فناوری‌های روز بوده که جذابیت ویژه‌ای برای مشتریان ایجاد می‌کند.
اسپورتیج بر روی همان پلت فرم جدید هیوندای توسان تولید خواهد شد. بسته به بازار هدف، فاصله محوری و طولی دو چرخ از یک دیگر متفاوت بوده و بسته به سلیقه مشتری قابل تغییر است.

​​​​​این نسل از اسپورتیج مجهز به همان پیشرانه هیوندای توسان بوده و احتمالا با یک موتور استاندارد چهار سیلندر خطی با حجم دو نیم لیتر و ۱۸۷ اسب‌بخار قدرت و گشتاوری معادل ۲۴۱ نیوتن متر به بازار راه باید. هرچند که کیا تلاش دارد این نسل از اسپورتیج را به سیستم هیبرید با پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی مجهز کند، در این صورت قدرت خودرو معادل ۲۲۶ اسب بخار خواهد شد. گفتنی هست که تصاویر جاسوسی این نسل از خودرو پلاگین هیبرید بوده و احتمالا این نسخه ابتدا به بازار راه یابد.

براساس گزارشات اسپورتیج در ماه آوریل سال میلادی جاری معرفی خواهد شد و باید در چند هفته آینده منتظر رونمایی رسمی از این محصول باشیم. هرچند فروش اسپورتیج جدید ابتدا از بازار آمریکا آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۸۲٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha