۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۶
چگونه می توان در کنار شغل خود کسب و کار شخصی راه اندازی کرد؟
۷ نکته برای شروع کار شخصی بدون ترک شغل

چگونه می توان در کنار شغل خود کسب و کار شخصی راه اندازی کرد؟

بسیاری از افراد مایل به راه اندازی مشاغل شخصی خود هستند و در حالی که برخی برای شروع و گذر از این مرحله می ترسند، عده ای دیگر بدون برنامه ریزی خوب این کار را انجام می دهند و باعث شکست سریع در کسب و کار می شوند.

محمد رضا هادیلو، بازار: با توجه به اینکه کمبود تجربه و دانش یکی از مهمترین دلایل عدم موفقیت در بیش از ۵۰ درصد استارتاپها در طی چهار سال اول است، برای کارآفرینان مهم است که بدانند قبل از راه اندازی مشاغل خود در چه شرایطی هستند، رابرت کیوساکی تاجر و نویسنده آمریکایی توصیه هایی را برای کارآفرینان به اشتراک گذاشتهاست. بازار این مطلب را  از یاهو فاینانس ترجمه کرده و تقدیم مخاطبان می کند.

۷ راه برای شروع کار بدون ترک شغل فعلی خود

۱-  تبدیل سرگرمی به فعالیت تجاری
راه اندازی هر کسب و کار طولانی مدت طول می کشد، بنابراین مهم است که این تجارت کاری باشد که کارآفرین آن را دوست داشته و از آن لذت ببرد و سپس باید به فکر کارهایی باشد که دوست دارد در اوقات فراغت انجام دهد.

به عنوان مثال اگر کارآفرین از آشپزی لذت می برد، باید به فکر راهی برای کسب درآمد از آن باشد، چه این کار از طریق پخت و پز و فروش غذا باشد، یا با ایجاد وبلاگی برای نوشتن در مورد آشپزی.

فعالیت های زیادی وجود دارد که می تواند انجام شود و کارآفرین فقط باید فعالیتی را که از آن لذت می برد کشف کند و می تواند آن را به یک شرکت تجاری تبدیل کند.

 ۲- تمرکز روی محصول، نه خدمات
اولین ایده ای که به ذهن هر کسی می رسد و می خواهد کار خود را شروع کند، استفاده از مهارت های خود و ارائه مشاوره به مشتریان در زمینه ای که در آن کار می کند یا به عبارت دیگر، ارائه خدمات به مشتریان است.

مشکلی که در فعالیتهای ارائه خدمات بستگی وجود دارد این است که شخص نیاز به صرف زمان برای مشتری است بنابراین اگر او مشغول کار در یک زمان مشخص است او همچنین  ملزم خواهد بود تا ساعتهای طولانی را مصروف دیدا و ملاقات با مشتریان خود بکند  که  کار با مدت زمان طولانی او را خسته خواهد کرد. لذا به جای اینکه شخصی خدمات ارائه دهد، باید راهی برای تهیه محصول پیدا کند و اگر می خواهد مشاوره ای با مشتری ارائه دهد، می تواند یک دوره آموزشی ایجاد کند، کتاب هایی در زمینه خود بنویسد، یا ایده های دیگری که مشتریان را  بدون نیاز به اضافه کاری هر روز جذب و درامد کسب کند.

۳- نحوه سرمایه گذاری را بیاموزید
پروژه های سرمایه گذاری از بهترین پروژه های جانبی هستند و برای کارآفرین مهم است که بیاموزد چگونه پول خود را در پروژه هایی سرمایه گذاری کند که سود قابل قبولی برای او به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کارآفرین در زمینه املاک و مستغلات تجربه داشته باشد، می تواند خرید و اجاره خانه ها را دنبال کند.

۴- تفویض وظایف به دیگران
اکثر کارآفرینانی که پروژه های جانبی را اجرا می کنند، علاقه مندند که همه کارها را خودشان انجام دهند، اما این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک کارآفرین ممکن است؛ مرتکب شود، زیرا حتی اگر در ابتدا مشتاق باشد، پس از مدت کوتاهی انرژی او تمام می شود.

بنابراین بهترین کار این است که کارآفرین برای انجام کارهای اساسی یک یا دو کارمند منصوب کند، که این امر باعث می شود تا وی زمان مناسب را برای اداره کار و ایجاد شرکت فراهم کند.

 ۵- تشکیل یک تیم کاری خوب
بسیاری از کارآفرینان در تلاشند تا هزینه های موارد مهم مانند حسابداری و قانون را پس انداز کنند؛ با این حال، در دراز مدت، چنین هزینه هایی برای کارآفرینان چندین برابر آنچه ممکن است بخواهند پس انداز کنند، هزینه دارد.

بنابراین مهم است که کارآفرین علاقه مند به تشکیل یک تیم خوب و آموزش دیده در امور مربوط به قانون، حسابداری و سایر مواردی باشد به خصوص در حوزه هایی که کارآفرین تجربه آن را ندارد.

۶- مدیریت زمان
یکی از رایج ترین بهانه ها برای راه اندازی نکردن کار، نداشتن وقت کافی است، اما این بهانه در بیشتر اوقات صحیح نیست، زیرا اگر افراد تماشا کنند که چگونه وقت خود را می گذرانند، متوجه می شوند که زمان کافی برای راه اندازی یک طرف کسب و کار.

 اگر شخصی تمایل به راه اندازی مشاغلی در کنار شغل اصلی خود را دارد، باید وقت خود را به خوبی سازماندهی کند و شروع به کاهش زمانی کند که معمولاً برای فعالیت هایی مانند زمان تماشای تلویزیون، ملاقات با دوستان یا مرور شبکه های اجتماعی می گذراند،

  وقتی یک کارآفرین برنامه مشخصی را برای کاری که در طول روز انجام می دهد تعیین کند، متوجه می شود که وقت راه اندازی یک تجارت را دارد.

۷- از تکنولوژی استفاده کنید
برنامه ها و ابزارهای فنآوری بسیاری در دسترس است که می تواند به یک کارآفرین کمک کند تا وظایف خود را - که در گذشته ساعتهای طولانی به طول می انجامید - در مدت زمان کوتاهی انجام دهد.

برای کارآفرین مهم است که از این برنامه های موجود استفاده کرده و آنچه را که متناسب با کارش باشد انتخاب کند، مانند برنامه های مدیریت ارتباط با مشتری، برنامه های اتوماسیون بازاریابی، ایمیل و سایر برنامه هایی که باعث صرفه جویی در وقت و تلاش می شود.

کد خبر: ۸۲٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha